Schibsted Brand Studio storsatsar – elva nya tjänster

Nu gör Schibsteds kreativa avdelning Brand Studio en jättesatsning och ökar personalstyrkan med 36 procent. Målsättningen är att vara Sveriges ledande Brand Studio och med ett starkt år bakom sig ser man ljust på framtiden. "Brand Studio har vuxit kraftigt sedan starten och den senaste tiden har vi sett en ökad efterfrågan på helhetslösningar där våra kunder önskar större koncept", säger Anton Assarsson, tf Director of Brand Studio.

Anton Assarsson, tf Director of Brand Studio och Caroline Ensér, Head of Creative Sales, satsar på att utöka Schibsted Brand Studio-teamet med en dryg tredjedel framöver. Foto: André Garcia.

Satsningen är ett led i att anpassa sitt erbjudandet efter marknadens ökade efterfrågan på innehållsmarknadsföring. Dagens kunder vill ha en partner med en holistisk lösning; från idé, koncept och paketering till kostnadseffektiv distribution, något som Brand Studio redan idag erbjuder men som man nu siktar på att skala upp.

– Vi stärker nu upp på en rad fronter för att möta marknadens behov ännu bättre. Det handlar dels om att fortsätta flytta fram gränserna kring kreativa koncept och idéer som skapar effekt. Dels om att fortsätta leverera innehåll av högsta klass, med en ännu bättre uppföljning och mätning av effekt för våra kunder, säger Anton Assarsson, tf Director of Brand Studio.

Brand Studio har gjort sig ett namn på marknaden tack vare en balans mellan kreativ höjd och ett målmedvetet arbete med skräddarsydda lösningar som skapar reell effekt för annonsören. Schibsteds marknadsledande räckvidd parallellt med en trovärdig kontext har därutöver resulterat i prisbelönta kampanjer tillsammans med några av marknadens största varumärken.

Bland de nya tjänsterna, som redan utannonserats på bland annat LinkedIn, återfinns roller som produktionsledare, Data Analyst och Creative Sales Coordinator.

– Rent konkret bygger vi ett nytt team för koncept och innovation, anställer fler content managers, tillför mer resurser kring projektledning och uppföljning samt anställer fler analytiker för att fördjupa arbetet med data och insikter, säger Anton Assarsson.

Nya Brand Studio har inte bara marknadsledande plattformar att distribuera sina kreativa koncept på, dessutom jobbar man nära Insight-teamet, som redan idag jobbar med att förse marknaden med vägledande effektmätningar, branschrapporter och insikter.

– Vi kommer att fokusera än mer på att möta kunden med proaktiva ideer utifrån branschinsikter, marknadstrender och fördjupade relationer. Hela Brand Studio, från innehållsproducenter till Insight, kommer att bli mer engagerade och involverade redan i idéstadiet med kund, säger Caroline Ensér, Head of Creative Sales på Schibsted Marketing Services.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ricki Rebecka Petrini, Head of Marketing & Communications, Schibsted Marketing Services. Tel: 079-098 63 86. E-post: ricki.rebecka.petrini@schibsted.com