Schibsted Brand Studio till final i INMA Global Media Awards
Kampanjen togs fram för Renaults lansering av elbilen ZOE. Resultat från rapporter och experiment om hur bullriga miljöer påverkar människors hälsa togs ut i nativeformat i Svenska Dagbladet och Aftonbladet. I kampanjen ingick också native på Klart.se, en integration i Omni Pod och branded content-serien “Bullret och människan” på SvD, samt displayannonsering mot skräddarsydda målgrupper baserat på de som läst native-artiklarna.
Totalt engagerade “När Staden Tystnar” över 600 000 svenskar samtidigt som den svarade på den ursprungliga frågeställningen – vad händer när staden tystnar?
– ”När staden tystnar” var ett spännande sätt att adressera ett problem som ZOE kan bidra till att lösa. Den skräddarsydda lösning som Schibsted Brand Studio skapade är den mest ambitiösa native-kampanj vi gjort. Med ett innehåll anpassat för den svenska marknaden har kampanjen genererat stort mervärde och hög effekt, säger Niclas Crepin, Digital Marketing Manager på Renault.
För Schibsted Brand Studio är nomineringen en bekräftelse på att Schibsteds utökade fokus på den kreativa affären uppskattas i branschen.
– Vårt mål är att alltid skapa engagerande innehåll skräddarsytt för varje kunds behov och samtidigt skapa värde för våra besökare. Det är då vi tillsammans uppnår fantastiska resultat. Att uppmärksammas i ett så pass stort sammanhang som INMA Global Media Awards är en fantastisk drivkraft för oss att fortsätta skapa kreativa lösningar, säger Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio.
“När Staden Tystnar” är ett av 173 nominerade bidrag fördelat i 15 kategorier. Totalt skickades 824 bidrag från 44 länder in. INMA Global Media Awards – vars syfte är att lyfta det arbete världens mediehus gör för att öka tillväxten och engagera sin publik – avgörs den 28 april i Paris.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio. Tel: 073-999 78 56. E-post: josefine.kvarnstrom@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum