Schibsted förstärker med fyra strategiska rekryteringar
– Vi har lämnat ett mycket starkt första kvartal bakom oss och ser positivt på framtiden. Därför är det extra kul att få välkomna nya kollegor som ytterligare kan förstärka och bidra till vårt starka erbjudande på marknaden, säger Joakim Flodin, vd, Schibsted Marketing Services.
Rekryteringarna handlar den här gången om förstärkningar inom områden som programmatic, skräddarsydda lösningar, yield optimization och business intelligence.
För att utveckla och driva den programmatiska verksamheten har SMS rekryterat Tomas Viksten, som närmast kommer från Google där hans uppdrag var att driva och växa den programmatiska affären för techjättens köp-plattformar.
– Det är väldigt bra att Tomas Viksten nu är på plats, med hans gedigna bakgrund är jag övertygad om att vi kommer att få en ännu större förståelse för de utmaningar som programmatic och privacy står inför och vilka förändringar som kommer behöva ske på marknaden de närmaste ett till två åren, säger Fredrik Lehman, Director of Agencies & Partners
Den skräddarsydda annonsaffären, som bland annat innefattar Native Advertsing, har under många år varit framgångsrik för SMS. Senast i januari utnämndes Schibsted Brand Studio till ”Studio of the Year” i den prestigefyllda tävlingen Native Advertising Awards. Nu förstärker SMS med Caroline Ensér som har en bakgrund inom media från bland annat Life of Svea och Bonnier.
– Jag är otroligt glad att ha Caroline Ensér ombord. Med hennes långa ledarerfarenheter i liknande roller och med ett driv och passion för att få medarbetare, team och affär att växa är vi starkt rustade för att ta nästa steg i vår satsning på skräddarsydda lösningar, säger Josefine Vännman, Director of Tailor Made Solutions.
För att utveckla Schibsteds annonsaffär ytterligare, och arbeta än mer sofistikerat med lageroptimering, rekryteras Matthew Carter som Revenue Manager. De senaste fem åren har han jobbat i samma funktion på SAS, men har också en bakgrund inom Business Intelligence, från både SAS och Statistiska Centralbyrån.
– Matthew Carter kommer med sin erfarenhet att utveckla vår affär, bland annat genom en mer dynamisk prissättning och optimering av vårt lager. Det är fantastiskt och en stor tillgång för både oss och våra kunder att ha honom på plats i teamet, säger Mattias Hersby, Director of Business Development and Operations.
För att vidareutveckla Schibsteds business intelligence-funktion värvas Pedram Kaivanipour från Tele2. Schibsteds annonsbolag är en insiktsdriven organisation och BI-funktionen en central del i arbetet när det gäller inhämtning, lagring och analys av data.
– Vi har kontinuerligt fokus på att förbättra våra affärsprocesser med avancerad analys och automatisering. I det här arbetet spelar business intelligence en allt viktigare roll och Pedram Kaivanipour har just de egenskaper och den kompetens som behövs för att driva den här utveckling, säger Jørn Kristiansen, Director of Strategy and Business Intelligence.
Samtliga fyra värvningar har nyligen tillträtt i sina nya roller på Schibsted.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Joakim Flodin, vd, Schibsted Marketing Services. Tel: 0706-15 25 14 E-post: joakim.flodin@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum