Schibsted

Schibsted Future Report 2023 är här!

Dela
Hur kan vi främja innovation i tuffa tider? Kommer krypto att överleva vintern och revolutionera vårt handelssystem? Och vad händer om Kina vinner tech-kriget?
Schibsted Future Report 2023 lanseras idag och innehåller trendspaningar inom Tech, People and Business.
Schibsted Future Report 2023 lanseras idag och innehåller trendspaningar inom Tech, People and Business.

Schibsted Future Report är vår årliga spaning på trender inom “Tech, people and business” där medarbetare från hela Schibsted delar sina tankar och insikter om ämnen som har en inverkan på vår värld.

Årets rapport är den nionde i ordningen och ett fokus är innovation i tuffa tider – något som Schibsted har stor erfarenhet av.

– Jag tror det viktigaste är att inse skillnaden mellan cykliska och strukturella förändringar. Man kan se på det som skillnaden mellan en storm och klimatförändringar: en storm kommer att passera, medan klimatförändringar är en bestående och grundläggande form av förändring, säger Schibsteds koncernchef Kristin Skogen Lund.

– I Schibsted har vi alltid försökt se de utmaningar vi möter som möjligheter, oavsett om de handlar om häftiga stormar som passerar eller av klimatförändringar som består, eller båda. Så länge du har ett bra fartyg, är väl förberedd och verkligen vet hur man navigerar, så kan ett stormande hav också ge förutsättningar att öka farten och upptäcka nya hamnar och möjligheter.

Schibsted Future Report trender 2023
I årets rapport berättar vi bland annat historien om hur Formel 1-sporten vände kris till framgång, och hur våra tidningar hoppade på framgångssagan och nu har införlivat det i sin produktstrategi. Vi tar dig också med till en hållbar framtid där storytelling som vision blir viktigare. Och inte minst tar vi tempen på CRISPR – vi har nyckeln till att koda våra gener, men hur kan vi använda den?

Här är ytterligare några av höjdpunkterna du kan läsa i årets rapport:

Se lanseringseventet av “Innovating in tough times” digitalt
Evenemanget, som livesänds i dag 6 december klockan 08.30 från Mesh Youngstorget i Oslo, leds av Aftenposten Juniors chefredaktör Mari Midtstigen och plockar upp flera av årets skribenter på scen för att dela med sig av sina kunskaper om att arbeta med innovation.


För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ann Axelsson, chefredaktör för Schibsted Future Report. Tel: 0706-356513. E-post: ann.axelsson@schibsted.com 

Johan Lindbladh, kommunikationschef Schibsted Sverige. Tel: 0708-204405. E-post: johan.lindbladh@schibsted.com 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Schibsted Future Report 2023 lanseras idag och innehåller trendspaningar inom Tech, People and Business.
Schibsted Future Report 2023 lanseras idag och innehåller trendspaningar inom Tech, People and Business.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. 

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye