Schibsted går in i norska healthtech-bolaget Maja
Maja lanserades 2020 och ger redan idag råd och behandlingar till tusentals unga kvinnor varje månad.
- Väldigt många unga kvinnor tycker det är obekvämt att behöva besöka en klinik för att få till exempel preventivmedel. Med Maja sänker vi den tröskeln genom en enkel, digital och trygg tjänst för vägledning och behandling, säger Harald Dobloug, grundare och vd för Maja.
Schibsted Ventures investerar nu 16 miljoner (NOK) i en nyemission på totalt 30 miljoner, efter att Majas tjänst bevisat sig vara ett väldigt attraktivt erbjudande.
- Vi fortsätter vår satsning på digitala hälsotjänster och det är fantastiskt att det händer så mycket nu med fokus på kvinnohälsa i Norden. Maja är ett jättebra exempel på bolag som lyckats bygga en digital tjänst med patienten i centrum, som dessutom minskar stigmat kring problem som många kvinnor tyvärr upplever. Vi är väldigt glada över att kunna bidra vidare till den utvecklingen, säger Kajsa Gatenbeck, investment manager på Schibsted.
- Jag är så stolt över vad vi åstadkommit hittills och med Schibsteds investering får vi möjlighet att både utveckla tjänsten och expandera. Vi tittar för närvarande på flera marknader, däribland Sverige. Trots att man både i Norge och Sverige erbjuds liknande, statligt subventionerad vård ser vi att betalningsviljan är mycket stor inom detta hälsoområdet. Vi ser det som att de existerande lösningarna inte är tillräckligt bra, där vi fyller ett behov, säger Harald Dobloug.
För ytterligare information besök maja.no eller kontakta:
Kajsa Gatenbeck, Schibsted
Tfn: 072 213 18 16 eller kajsa.gatenbeck@schibsted.com
Harald Dobloug, Maja
Tfn: +47 926 14 887 eller harald@legevisitt.no
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of communications, Financial Services & Ventures
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Länkar
Om
About Schibsted
Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and more than 5,000 employees. Millions of people enjoy interacting with our companies every day through our online marketplaces such as FINN, Blocket and Oikotie; our media houses including Aftenposten, VG and Aftonbladet; and digital services like Lendo. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency. Schibsted is listed on Oslo Børs.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum