Schibsted går live med tv-kanalen Godare
Innehållet på Godare är en mix av internationella matprogram och svenska nyproduktioner, där reality och tävlingar medvetet har valts bort.
– Vi vill att Godare ska andas inspiration och feelgood. Vårt fokus är att inspirera hemmaköket på alla nivåer oavsett hur duktig man själv är på matlagning, säger Øivind Lindøe, grundare och VD för Godare.
Godare, som lanseras av Schibsted Marketing Services, distribueras via ComHem, Canal Digital och Telenor. Utöver det sänds även utvalda program via Schibstedägda Aftonbladet och på Godares egen hemsida.
Det finns flera olika möjligheter för Schibsteds annonsörer att synas på Godare – bland annat genom billboard, reklamspottar eller kreativa lösningar som annonsfinansierad produktion (AFP).
– Det är oerhört spännande att nu kunna erbjuda Godare i Schibsteds portfölj. Här kan vi spinna vidare på det vi brinner för, att erbjuda våra annonsörer skräddarsydda och kreativa lösningar i kvalitativa kontexter, säger Josefine Kvarnström, Head of Tailor Made Solutions.
Från annonsörernas håll finns det redan nu ett stort intresse att synas på Godare, däribland Di Luca & Di Luca.
– Vi är glada att Schibsted genom Godare väljer att satsa på bra matlagningsprogram även i Sverige. Det är viktigt för oss att synas i relevanta kanaler som sprider härlig matinspiration och kunskap, säger Eva Junevad, marknadschef för varumärket Zeta hos Di Luca & Di Luca AB.
Även på mediebyråerna ser man positivt på lanseringen.
– Vi ser med spänning fram emot lanseringen av matkanalen Godare i Sverige och välkomnar att vi på sikt får ett bra forum för mat och inspiration inom Schibstedfamiljen, säger Niclas Fröberg, Founder & Chairman på Tre Kronor Media.
För att driva samarbetet med annonsörerna har Schibsted Marketing Services rekryterat Karin Widmark som kommersiellt ansvarig för Godare. Karin kommer senast från TV4 där hon bland annat jobbade med Köket.se.
Kanalen presenterades tidigare som Matkanalen. Under arbetet med lanseringen ändrades namnet till Godare.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Josefine Kvarnström, Head of Tailor Made Solution & Director of Schibsted Brand Studio. Tel: 073-999 78 56. E-post: josefine.kvarnstrom@schibsted.com.
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum