Schibsted Growth rekryterar ny VD till Klart.se
Malin som startade sin bana på Schibsted som Management trainee har sedan dess haft flera befattningar inom koncernen, senast som produktchef inom SSI, Schibsteds verksamhet inom annonsförsäljning.
- Det känns väldigt spännande och roligt att få möjligheten att fortsätta utveckla Klart.se. Det är en fantastisk produkt med enorm exponeringsyta och väder är ju verkligen något som engagerar alla. Nu är det snart skidsäsong och vi ser redan stort engagemang runt vårt skidväder. Jag ser också väldigt mycket fram emot att få leda det fantastiska teamet som redan är på plats, säger Malin Brinktell.
- Vi är övertygade om att Malins erfarenheter inom försäljning och marknadsföring kommer kunna utveckla Klart.se. Affärsmodellen bygger på att kunna erbjuda en tydlig och relevant annonsyta samtidigt som vädertjänsten ger värde och används av väldigt många människor varje dag, något som ligger helt i linje med vår övergripande tillväxtstrategi, säger Richard Sandenskog, Head of Investments på Schibsted Growth.
Alexandra Josephson har gått vidare till rollen som Chief Commercial Officer på Eleven & Nordicfeel. Malin Brinktell är föräldraledig fram till årsskiftet och under tiden går Kajsa Gatenbeck, Investment Manager på Schibsted Growth, in som tf VD på Klart.se.
För ytterligare information kontakta:
Kajsa Gatenbeck, tf VD, klart.se och Investment Manager, Schibsted Growth
Tfn: +46722131816
E-mail: kajsa.gatenbeck@schibsted.com
Om Klart.se
Klart är en av Sveriges mest populära vädertjänster. Tjänsten presenterar vädret för över 20.000 platser i Sverige, samt ytterligare 180.000 i världen. Klart startades 2009 och ägs idag av Schibsted Media Group. Systerbolag är bland andra aftonbladet.se, svd.se, blocket.se, tv.nu, compricer.se etc.
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyKommunikationschef Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum