Schibsted

Schibsted Growth rekryterar ny VD till Klart.se

Dela

Malin Brinktell blir ny VD för vädertjänsten Klart.se som ägs av Schibsted Growth. Malin har dryga fem års erfarenhet från olika befattningar inom Schibsted och börjar i sin nya roll efter årsskiftet. Hon efterträder Alexandra Josephson. Klart.se är Sveriges största kommersiella vädertjänst och har 1,5 miljoner besökare varje vecka.

Malin som startade sin bana på Schibsted som Management trainee har sedan dess haft flera befattningar inom koncernen, senast som produktchef inom SSI, Schibsteds verksamhet inom annonsförsäljning.

-     Det känns väldigt spännande och roligt att få möjligheten att fortsätta utveckla Klart.se. Det är en fantastisk produkt med enorm exponeringsyta och väder är ju verkligen något som engagerar alla. Nu är det snart skidsäsong och vi ser redan stort engagemang runt vårt skidväder. Jag ser också väldigt mycket fram emot att få leda det fantastiska teamet som redan är på plats, säger Malin Brinktell.

-     Vi är övertygade om att Malins erfarenheter inom försäljning och marknadsföring kommer kunna utveckla Klart.se. Affärsmodellen bygger på att kunna erbjuda en tydlig och relevant annonsyta samtidigt som vädertjänsten ger värde och används av väldigt många människor varje dag, något som ligger helt i linje med vår övergripande tillväxtstrategi, säger Richard Sandenskog, Head of Investments på Schibsted Growth.

Alexandra Josephson har gått vidare till rollen som Chief Commercial Officer på Eleven & Nordicfeel. Malin Brinktell är föräldraledig fram till årsskiftet och under tiden går Kajsa Gatenbeck, Investment Manager på Schibsted Growth, in som tf VD på Klart.se.

För ytterligare information kontakta: 

Kajsa Gatenbeck, tf VD, klart.se och Investment Manager, Schibsted Growth
Tfn: +46722131816
E-mail: kajsa.gatenbeck@schibsted.com

Om Klart.se 

Klart är en av Sveriges mest populära vädertjänster. Tjänsten presenterar vädret för över 20.000 platser i Sverige, samt ytterligare 180.000 i världen. Klart startades 2009 och ägs idag av Schibsted Media Group. Systerbolag är bland andra aftonbladet.se, svd.se, blocket.se, tv.nu, compricer.se etc.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Let´s deal utmanar restaurangernas traditionella bokningstjänster10.12.2018 12:10Pressmeddelande

Let´s deal, ledande aktör på den svenska marknaden för lokala erbjudanden, investerar nu i ett nytt område för att bli ledande även inom restaurangbokning. Målet är att kunna erbjuda Sveriges bästa deals på restaurangbesök. Satsningen sker genom ett samarbete med Caspeco, som står bakom besöksnäringens främsta affärssystem, med 500 restauranger. Let’s deal blir därmed också en av de starkaste bokningsplatserna för både restauranger och deras gäster.

Kristin Skogen Lund tar över som ny koncernchef i Schibsted3.12.2018 09:56Pressmeddelande

I dag tar Kristin Skogen Lund formellt över styret av den globala mediekoncernen Schibsted, med digitala varumärken inom media, marknadsplatser och tillväxtbolag. – Schibsted är djupt förankrat i människors dagliga liv i Norden och får en allt viktigare roll i vårt samhälle. Att skapa ett ledande digitalt ”powerhouse”, i en av världens mest framåtlutade teknikregioner, kommer att vara en utmaning, men det är något jag är övertygad om att vi kan lyckas med, säger hon i en kommentar.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum