Schibsted Growth rekryterar ny VD till Klart.se

Malin Brinktell blir ny VD för vädertjänsten Klart.se som ägs av Schibsted Growth. Malin har dryga fem års erfarenhet från olika befattningar inom Schibsted och börjar i sin nya roll efter årsskiftet. Hon efterträder Alexandra Josephson. Klart.se är Sveriges största kommersiella vädertjänst och har 1,5 miljoner besökare varje vecka.

Malin som startade sin bana på Schibsted som Management trainee har sedan dess haft flera befattningar inom koncernen, senast som produktchef inom SSI, Schibsteds verksamhet inom annonsförsäljning.

-     Det känns väldigt spännande och roligt att få möjligheten att fortsätta utveckla Klart.se. Det är en fantastisk produkt med enorm exponeringsyta och väder är ju verkligen något som engagerar alla. Nu är det snart skidsäsong och vi ser redan stort engagemang runt vårt skidväder. Jag ser också väldigt mycket fram emot att få leda det fantastiska teamet som redan är på plats, säger Malin Brinktell.

-     Vi är övertygade om att Malins erfarenheter inom försäljning och marknadsföring kommer kunna utveckla Klart.se. Affärsmodellen bygger på att kunna erbjuda en tydlig och relevant annonsyta samtidigt som vädertjänsten ger värde och används av väldigt många människor varje dag, något som ligger helt i linje med vår övergripande tillväxtstrategi, säger Richard Sandenskog, Head of Investments på Schibsted Growth.

Alexandra Josephson har gått vidare till rollen som Chief Commercial Officer på Eleven & Nordicfeel. Malin Brinktell är föräldraledig fram till årsskiftet och under tiden går Kajsa Gatenbeck, Investment Manager på Schibsted Growth, in som tf VD på Klart.se.

För ytterligare information kontakta:

Kajsa Gatenbeck, tf VD, klart.se och Investment Manager, Schibsted Growth
Tfn: +46722131816
E-mail: kajsa.gatenbeck@schibsted.com

Om Klart.se

Klart är en av Sveriges mest populära vädertjänster. Tjänsten presenterar vädret för över 20.000 platser i Sverige, samt ytterligare 180.000 i världen. Klart startades 2009 och ägs idag av Schibsted Media Group. Systerbolag är bland andra aftonbladet.se, svd.se, blocket.se, tv.nu, compricer.se etc.

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.