Schibsted investerar i Linear, en ny generations mäklarsystem
Linears mäklarsystem är ett heltäckande digitalt verktyg för bostadsmäklare. Genom det självstyrande användargränssnittet minskar antalet tidskrävande, manuella arbetsmoment som frigör mer tid åt kundmöten och minskar arbetsbelastningen. I verktyget finns bland annat digital styling, renovering, planritning och virtuella visningar.
Schibsted Finlands marknadsplatser Tori, Oikotie och Rakentaja utgör finlands bredaste och största marknadsplats, bland annat inom bostäder, med över 50 miljoner besökare varje månad. Med investeringen i Linear får bolaget en aktiv ägare samtidigt som Schibsteds anslutna mäklare i Finland kan förbättra sina säljprocesser och stärka sina verksamheter.
- Linears idé har från start varit att förbättra mäklarnas vardag med hjälp av digitalisering och artificiell intelligens. Som utmanare på marknaden har vi fokuserat på konkurrensfördelar som agil utveckling och ett heltäckande mäklarsystem som kan koppla ihop bl a banker, skattemyndigheten, leverantörer av marknadsföringsmaterial, med flera. Med Schibsted ombord siktar vi på att erbjuda fler marknader vårt verktyg, säger Miro Eriksson, vd och co-founder, Linear.
- Linears team har visat sig vara väldigt motiverade, engagerade och kompetenta och vi ser fram emot att stötta dem vidare i deras tillväxt och expansion till både Sverige och fler marknader framåt, säger Pontus Ogebjer, investment manager, Schibsted Ventures.
Schibsteds ägarandel i Linear uppgår till drygt fem procent efter investeringen.
För ytterligare information om Linear och tjänsten, besök https://linear.fi/en/home/
eller kontakta:
Pontus Ogebjer, investment manager, Schibsted Ventures
pontus.ogebjer@schibsted.com eller +46 70-525 21 47
Miro Eriksson, vd och co-founder, Linear Oy
+358 44 580 1656 eller miro@linear.fi
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of communications, Financial Services & Ventures
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Länkar
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum