Schibsted investerar i proptech-bolaget Knips

Norska proptech-bolaget Knips erbjuder ett digitalt kommunikationsverktyg till fastighetsutvecklare för att de effektivare ska kunna nå potentiella köpare via olika kanaler. Nu går Schibsted Ventures in i det växande bolaget med 10 miljoner kronor.

Lilja Maria Guthe, Knips

Knips, som grundades 2020 har idag två erbjudanden; ett verktyg för kommunikation samt insamling av värdefulla insikter och data som genereras vid användandet. Detta möjliggör för fastghetsutvecklaren att skräddarsy och optimera sin leads-kommunikation och med det öka konkurrenskraften och träffsäkerheten.

– Det här är en spännande investering inom ett område som befinner sig i stark utveckling. Knips kan dessutom fastighetsbranschen väldigt bra och lyckas kombinera detta med unik tech-kompetens. Bara under den tid som vi följt bolaget har utvecklingen varit fantastisk, säger Dan Ouchterlony, EVP Schibsted Ventures.

Det nya kapitalet kommer att användas till att anställa fler medarbetare för att kunna möta det ökande antalet förfrågningar från fastighetsutvecklarna.

– Vi är glada att Schibsted kommit in så att vi kan fortsätta växa och möta branschens behov av vårt verktyg. Ett fastighetsprojekt pågår oftast under en lång period. Det är utmanande och tidskrävande för byggherrarna att bibehålla intresset och engagemanget hos potentiella kunder med traditionella nyhetsbrev och återkommande direktkontakt. Vi erbjuder en smidig lösning på problem som alla i fastighetsbranschen brottas med, säger Lilja M. Hansen Guthu, vd och medgrundare av Knips.

För ytterligare information, besök no.knips.app eller kontakta:

Lilja M. Hansen Guthu, CEO // Co-Founder
M: +47 982 46 552 eller lilja@knipps.app

Lilja Maria Guthe, Knips
Dan Ouchterlony, Schibsted

Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and more than 5,000 employees. Millions of people enjoy interacting with our companies every day through our online marketplaces, world-class media houses, and digital services. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change.