Schibsted investerar i soundtech-bolaget Nomono
Nomono utvecklar en hård- och mjukvarulösning för enklare, mindre tidskrävande och bättre produktioner av podcasts och andra medieinspelningar. Företaget har en patenterad lösning där den fysiska inspelningsutrustningen kombineras med mjukvara i molnet.
Med Schibsted Ventures ombord på ägarsidan satsar bolaget också på samarbeten inom Schibsted.
- Det är givetvis en stor fördel för oss att kopplas ihop med Schibsted som är globalt erkänt för produktion och distribution av nyheter, poddar och information i flera olika medieplattformar. Att nu också säkra ytterligare finansiering, i det nuvarande ekonomiska klimatet, är en enorm möjlighet att fortsätta vår tillväxt och visar på ett stort förtroende för vårt team, säger Jonas Rinde, vd och co founder, Nomono.
Nomonos molnlösning innehåller en lösning som tar bort bakgrundsljud, minskar tiden för efterbehandling och väntas ge stora fördelar för alla som arbetar med ljudproduktion.
- Optimeringen sker automatiskt, vilket förenklar redigeringen enormt. Med Nomonos produkt är det väldigt enkelt att spela in högkvalitativt ljud, fortsätter Jonas Rinde.
Ljud är ett kraftfullt verktyg inom all journalistik, men det är ändå tidskrävande och komplicerat att spela in bra ljud. Nomonos produkt underlättar mediebranschens vardag. Schibsted Ventures har följt Nomono och bolagets produktutveckling under en tid.
- Schibsted har testat produkten i vår egen produktionsmiljö för podcasts och vi tror att bolaget har stora möjligheter att förändra branschen. Att lyckas med hårdvara är svårt, men Nomonos team har erfarenhet och kunskap för att lyckas. Vi ser också fram emot att långsiktigt bidra i bland annat strategiska partnerskap, marknadsföring och expansion, säger Richard Sandenskog, investment director, Schibsted Ventures.
Ytterligare information om bolaget och fler produktbilder, besök Nomonos hemsida https://nomono.co/.
Eller kontakta:
Richard Sandenskog, investment manager, Schibsted
+46 76-134 14 34 / richard.sandenskog@schibsted.com
Jonas Rinde, vd och co founder, Nomono
+47 458 66 832 / jonas@nomono.co
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyHead of communications, Financial Services & Ventures
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Länkar
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum