Schibsted

Schibsted lanserar ny annonslösning – matchar kunder med 1,4 miljoner svenskar varje dag

Dela

Schibsted utvecklar sina annonssystem och lanserar unik produkt som effektivt möter cookie-döden och ser till att annonsörer fortsättningsvis kan nå sina målgrupper i digitala annonslösningar. Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder – utan att göra avkall på användarnas integritet.

Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder  – utan att göra avkall på användarnas integritet.
Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder – utan att göra avkall på användarnas integritet.

–  Jag är otroligt glad att vi har tagit fram den här unika lösningen för våra annonsörer. Schibsted har arbetat aktivt med sin datastrategi sedan 2015 då vi lanserade vår egen Data Management Platform. Att vi kan erbjuda Schibsted Match är tack vare Schibsteds unika ekosystem av starka varumärken och enorma digitala räckvidd, säger Joakim Flodin, chef för Schibsted Marketing Services.

Schibsted Match går ut på att annonsörer kan matcha sin egen CRM-data med Schibsteds inloggade användare. Schibsted har 1,4 miljoner inloggade användare varje dag, och omkring 2,2 miljoner varje vecka. I takt med att fler användare loggar in kommer också räckvidden att öka.

– Att Schibsted har så många engagerade och inloggade användare är redan i dag en konkurrensfördel för oss, men vi ser också en stor potential i att vi kan bygga den här kundbasen än större, säger Pontus Larsson, Product Data Specialist på Schibsted Marketing Services. 

En viktig del i arbetet med att ta fram Schibsted Match har varit att hjälpa annonsörer att nå ut till sina kunder även efter att tredje parts cookies försvinner, den så kallade cookie-döden – men utan att kompromissa med användarnas personliga integritet på internet. När CRM-matchning används mot annörernas kundlistor gäller därför Schibsteds etiska riktlinjer för styrning av annonser via Schibsted Match på samma sätt som i övrig styrning inom Schibsted.

Möjligheterna som nu öppnas för annonsörerna är flera. De får en enkel väg att stärka kundlojalitet och undvika kundflykt, men kan också anpassa och skräddarsy budskap direkt till sina kunder på Schibsteds plattformar – och allt sker i en trygg kontext. Dessutom kan allt göras enkelt direkt via Schibsteds self serve platform, Admarket.

– Annonsörer kan tryggt och enkelt kommunicera med sina befintliga kunder som besöker våra sajter. Vi ser att det här är en lösning som blir allt viktigare under 2022, säger Pontus Larsson, Product Data Specialist på Schibsted Marketing Services.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pontus Larsson, Data Specialist, Schibsted Marketing Services. Tel: 0739-905913. E-post: pontus.larsson@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder  – utan att göra avkall på användarnas integritet.
Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder – utan att göra avkall på användarnas integritet.
Ladda ned bild
Joakim Flodin och Pontus Larsson på Schibsted Marketing Services.
Joakim Flodin och Pontus Larsson på Schibsted Marketing Services.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Anis don Demina leder årets Rockbjörnen-gala – här är de nominerade1.7.2021 08:45:00 CEST | Pressmeddelande

Nu har det svenska folket nominerat årets finalister till musikpriset Aftonbladet Rockbjörnen 2021. Bland de som kan ta hem Rockbjörnar finns bland annat fjolårets stora vinnare Victor Leksell och nykomlingen Clara Klingenström. “Wow, jag är jättetacksam för att ha blivit nominerad och i hela tre kategorier! Det är så kul med allt det positiva som händer för mig och just Rockbjörnen känns väldigt stort då det är folket som röstar.” säger Clara Klingenström.

tv.nu släpper Streamingbarometern och rankar SVT Play till årets streamingtjänst17.6.2021 09:05:42 CEST | Pressmeddelande

Är streaming kanske svenskens nya favorithobby? Om man tittar på Streamingbarometern 2021 från tv.nu så finns det mycket som pekar på det. Under maj månad gjorde tv.nu en omfattande undersökning på över 2000 streaminganvändare i Sverige för att samla in mer kunskap och insikter om svenskarnas streamingbeteende. Rapporten som har fått namnet “Streamingbarometern”, kommer framöver ta tempen varje år i en djupgående undersökning. Tv.nu är ett bolag inom Schibsted.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum