Schibsted

Schibsted lanserar ny annonslösning – matchar kunder med 1,4 miljoner svenskar varje dag

Dela
Schibsted utvecklar sina annonssystem och lanserar unik produkt som effektivt möter cookie-döden och ser till att annonsörer fortsättningsvis kan nå sina målgrupper i digitala annonslösningar. Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder – utan att göra avkall på användarnas integritet.
Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder  – utan att göra avkall på användarnas integritet.
Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder – utan att göra avkall på användarnas integritet.

–  Jag är otroligt glad att vi har tagit fram den här unika lösningen för våra annonsörer. Schibsted har arbetat aktivt med sin datastrategi sedan 2015 då vi lanserade vår egen Data Management Platform. Att vi kan erbjuda Schibsted Match är tack vare Schibsteds unika ekosystem av starka varumärken och enorma digitala räckvidd, säger Joakim Flodin, chef för Schibsted Marketing Services.

Schibsted Match går ut på att annonsörer kan matcha sin egen CRM-data med Schibsteds inloggade användare. Schibsted har 1,4 miljoner inloggade användare varje dag, och omkring 2,2 miljoner varje vecka. I takt med att fler användare loggar in kommer också räckvidden att öka.

– Att Schibsted har så många engagerade och inloggade användare är redan i dag en konkurrensfördel för oss, men vi ser också en stor potential i att vi kan bygga den här kundbasen än större, säger Pontus Larsson, Product Data Specialist på Schibsted Marketing Services. 

En viktig del i arbetet med att ta fram Schibsted Match har varit att hjälpa annonsörer att nå ut till sina kunder även efter att tredje parts cookies försvinner, den så kallade cookie-döden – men utan att kompromissa med användarnas personliga integritet på internet. När CRM-matchning används mot annörernas kundlistor gäller därför Schibsteds etiska riktlinjer för styrning av annonser via Schibsted Match på samma sätt som i övrig styrning inom Schibsted.

Möjligheterna som nu öppnas för annonsörerna är flera. De får en enkel väg att stärka kundlojalitet och undvika kundflykt, men kan också anpassa och skräddarsy budskap direkt till sina kunder på Schibsteds plattformar – och allt sker i en trygg kontext. Dessutom kan allt göras enkelt direkt via Schibsteds self serve platform, Admarket.

– Annonsörer kan tryggt och enkelt kommunicera med sina befintliga kunder som besöker våra sajter. Vi ser att det här är en lösning som blir allt viktigare under 2022, säger Pontus Larsson, Product Data Specialist på Schibsted Marketing Services.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pontus Larsson, Data Specialist, Schibsted Marketing Services. Tel: 0739-905913. E-post: pontus.larsson@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder  – utan att göra avkall på användarnas integritet.
Med Schibsted Match skapas nu en möjlighet för annonsörer att, trots cookie-döden, kommunicera med sina kunder – utan att göra avkall på användarnas integritet.
Ladda ned bild
Joakim Flodin och Pontus Larsson på Schibsted Marketing Services.
Joakim Flodin och Pontus Larsson på Schibsted Marketing Services.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye