Schibsted

Schibsted ökar fokuset på hållbarhet - rekryterar Markus Ahlberg

Dela
Mediekoncernen Schibsted stärker sitt team inom hållbarhet och anställer Markus Ahlberg som Head of Sustainable Business Development. I sin nya roll kommer han att fortsätta arbetet med att driva hållbar affärsutveckling genom hela koncernen, på både strategisk och operativ nivå.
Markus Ahlberg, Schibsted
Markus Ahlberg, Schibsted

Markus Ahlberg kommer närmast från en roll som konsultchef på Ethos International. Från Ethos arbetade han också med Schibsted, bland annat i det uppmärksammade projektet ”The Second Hand Effect” och har också varit delaktig i arbetet med Schibsteds övergripande hållbarhetsstrategi.

- Jag är väldigt glad att ha Markus ombord inom Schibsted. Han har djup och gedigen kunskap om hållbarhet och kommer att bidra mycket när vi nu fortsätter det viktiga arbetet med att utveckla hållbara affärsmodeller för Schibsted övergripande och alla våra varumärken, säger Britt Nilsen, hållbarhetschef på Schibsted.

- Som ett nordisk epicentrum för cirkulär konsumtion, konsumentupplysning och journalistik har vi ett ansvar att bidra till en hållbar omställning av samhället, fortsätter Britt Nilsen. 

Schibsteds omställning innebär nya intressanta affärsmöjligheter genom att kombinera utveckling av bolagets verksamheter och samtidigt se till att samhällsnyttan maximeras. Markus Ahlbergs roll kommer vara avgörande i att hitta dessa möjligheter.

- Jag tror inte man kan vara på ett bättre företag, när det gäller att kombinera positiv samhälls- och miljöpåverkan med affärsmöjligheter. Schibsted har en gedigen grund att stå på i dessa frågor, engagerade medarbetare och en tydlig målsättning framåt. Det ska bli mycket roligt att hitta nya hållbara möjligheter där ute tillsammans med Britt och resten av Schibsted, säger Markus Ahlberg.

Markus Ahlberg tillträdde den 24 augusti. 

För ytterligare information: 

Markus Ahlberg, 070 854 78 25 eller markus.ahlberg@schibsted.com 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Markus Ahlberg, Schibsted
Markus Ahlberg, Schibsted
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye