SchibstedSchibsted

Schibsted, Resurs Bank och Moore Strategic Ventures investerar i Dicopay

Dicopay, den ledande leverantören av digitala och mobila tjänster för fakturering och direktbetalning, annonserar idag en investering på SEK 42 miljoner för att accelerera bolagets expansion. Investeringsrundan leddes av Schibsted Growth och bolaget välkomnar också Resurs Bank som ny investerare och kommersiell partner, samt Moore Strategic Ventures som ny investerare och finansiell partner.

Marie Lundberg, VD Dicopay

“Vi är mycket glada att välkomna nya investerare och partners till Dicopay” säger Marie Lundberg, VD Dicopay. “Schibsted med sin starka position inom media och digitala kringtjänster blir en värdefull expansionspartner för oss när vi breddar våra marknadsförings- och säljkanaler. Valet av Resurs Bank som partner för vår checkoutlösning ger oss möjlighet att expandera vårt erbjudande ytterligare och erbjuda en helt unik smart lösning för små och medelstora tjänsteföretag. Vi ser även fram emot att samarbeta med Moore Strategic Ventures och ta del av deras värdefulla finansiella expertis och insikter.”

Dicopay lanserade sin mobila tjänst för fakturering med direktbetalning i september 2018. Visionen är att revolutionera hela tjänstesektorn med en tjänst som tar bort tidskrävande administration och möjliggör för företagaren kan få betalt direkt efter utfört arbete.

”Vi gillar verkligen att Dicopay hjälper småföretagare. Med deras lösning kan företagen fokusera på att göra ett bra jobb istället för administration. Entreprenörer som hjälper entreprenörer med Fintech, det vill vi gärna investera i” säger Dan Ouchterlony, Investment Manager Schibsted Growth.

“För oss gör partnerskapet med Dicopay det möjligt att ta steget in i segmentet småföretagare, en målgrupp som vi inte tidigare riktat våra betallösningar till men där vi ser att Resurs Checkout och Dicopay tillsammans kan skapa ett starkt kunderbjudande” säger Anna Nauclèr, CCO, Resurs Bank.

“Med Schibsted, Resurs och Moore Strategic Ventures har vi breddat ägarbasen med marknadens ledande strategiska, kommersiella och finansiella partners och ytterligare validerat vår unika marknadsposition” kommenterade Christian Lagerling, Dicopay’s medgrundare och styresleordförande.

Christian Lagerling, styrelseordförande för Dicopay E: christian@dicopay.com

Marie Lundberg, vd Dicopay, T: 072-078 79 76 E: marie@dicopay.com

Om Dicopay

Dicopay grundades 2017 och erbjuder Sveriges snabbast växande faktureringstjänst som erbjuder blixtsnabb betalning. Dicopays vision är revolutionera hela tjänstesektorn med en tjänst som tar bort tidskrävande administration och möjliggör för företagaren kan få betalt direkt efter utfört arbete. Med hjälp av Dicopayappen kan företagaren fokusera på att utföra sitt arbete och får pengarna på kontot snabbt och enkelt. Bolaget är baserat i Stockholm och har 12 anställda.

Om Schibsted

Empowering people in their daily lives. Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Blocket, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Om Resurs Bank

Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi cirka 5,9 miljoner privatkunder och över 700 anställda i Norden.

Marie Lundberg, VD Dicopay

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Sofia Nordblom, 12, skrev bästa slutet på Ebbas historia7.4.2019 18:00:00 CESTPressmeddelande

Ebba Åkerlund var bara elva år när hon dog i terrorattacken på Drottninggatan 2017. I dag lever hennes minne vidare i ”Ebbas historia”. 1 400 barn har engagerat sig i novelltävlingen och skrivit färdigt hennes oavslutade berättelse ”Spökhuset”. På söndagen, två år efter terrorattacken, korades vinnaren. Sofia Nordblom, 12, skrev ett slut som Ebbas bästisar tror Ebba hade älskat.