Schibsted

Schibsted säljer Let’s Deal till danska Sweetdeal

Dela
Danska Sweetdeal förvärvar dealsiten Let’s Deal från Schibsted och blir därmed Nordens största bolag inom segmentet med två miljoner konsumenter i Danmark, Norge och Sverige.
Peter Grytterhielm, Schibsted
Peter Grytterhielm, Schibsted

- Let’s deals erbjudande med lokala deals, smarta produkter och fokus på resor och upplevelser är fortsatt unikt och fantastiskt bra. Vi har sedan förvärvet 2010 varit aktiva ägare och hjälpt bolaget utvecklas och växa. Nu är det dags för en mer specialiserad aktör att gå in som ägare och ta Let’s Deal till nästa nivå och vi ser fram emot att följa dem, säger Peter Grytterhielm, COO på Schibsted Financial Services & Ventures.

Sweetdeal har framgångsrikt specialiserat sig på direktmarknadsföring, inom restaurang-, hotell- och upplevelsebranschen. Plattformen förmedlar deals mellan å ena sidan konsumenter som söker ett bra erbjudande och å andra sidan partnerföretag som vill ha en effektiv media- och försäljningskanal. Genom förvärvet av Let’s Deal kan denna del av verksamheten nu utökas väsentligt.

Sweetdeal och Let’s Deal är båda starka varumärken och kommer tillsammans bli en attraktiv aktör för partners och större företag som letar efter en marknadsföringskanal över nationsgränserna. Alla vill ha fler kunder och det hjälper vi nu till med i hela Norden, säger ägare och vd för Sweetdeal, Carsten Blom-Hanssen.

Köpeskillingen kommuniceras ej. 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Grytterhielm, COO Schibsted Financial Services & Ventures

peter.grytterhielm@schibsted.com eller + 46 70 525 21 35


Om Let's Deal

Letsdeal.se lanserades i mars 2010. Bolaget erbjuder erbjudanden för produkter, resor, restauranger, kaféer, skönhet, evenemang, mm. Nästan två miljoner medlemmar i Sverige och Norge nås dagligen via bolagets kanaler.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Peter Grytterhielm, Schibsted
Peter Grytterhielm, Schibsted
Ladda ned bild
Carsten Blom-Hanssen, Sweetdeal
Carsten Blom-Hanssen, Sweetdeal
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye