Schibsted samlar svenska titlar i unikt superpaket

I höstas lanserade Schibsted prenumerationstjänsten ”Full tillgång” i Norge. Nu presenterar Schibsted ett liknande koncept i Sverige, anpassat för den svenska marknaden, under produktnamnet ”Superpaketet”.
– Vi har samlat det starkaste vi har inom journalistik och ljud i ett ännu starkare erbjudande. Självklart får man tillgång till unik journalistik från SvD och SvD Näringsliv, Aftonbladet och Sportbladet, men vi kan också ge våra prenumeranter nyheter från världens största mediehus via Omni Mer och Sveriges mest heltäckande ekonomibevakning via Omni Ekonomi. Och på det alla Podmes exklusiva poddar. Vi tror att det här kommer att vara väldigt attraktivt för våra användare. Det är i alla fall vad vi sett när vi frågat dem, säger Karl Hahtovirta, chef för Subscription på den svenska marknaden.
Arbetet att ta fram den nya tjänsten har pågått sedan februari förra året. Olika koncept har testats mot en panel av kunder för att slutligen landa i det erbjudande som nu är på väg ut.
– Vi har verkligen analyserat och noga lyssnat in dels vilka behov våra användare har, dels vilka möjligheter vi som mediekoncern har att tillgodose dessa. Vi kommer förstås att fortsätta det utvecklingsarbetet för att framåt bli ännu mer flexibla gentemot marknaden och våra användare, säger Christine Herslow Lööb, affärsutvecklare i Schibsted News Media.
Utvecklingsarbetet sker parallellt med mediehusens egna fokus att optimera sina respektive prenumerationserbjudanden i sina målgrupper.
– Schibsted har en unik produktportfölj som vi ser gör det möjligt för oss att både ha fokus på enskilda varumärken, och optimera affären i dem, och samtidigt lyfta blicken och se helheten, säger Christine Herslow Lööb.
”Superpaketet” kommer att kosta 299 kronor i månaden och från den 1 mars ge prenumeranterna tillgång till följande:
- SvD Digital Standard
- Aftonbladet Plus
- Omni Mer
- Omni Ekonomi
- Podme
– Jag är väldigt nöjd att vi äntligen kan lansera det här paketet i Sverige och att det är ett gediget och spännande paket som går rakt in i vad nyhetskonsumenterna efterfrågat. Vår erfarenhet från Norge säger oss dessutom att den här typen av lösningar, med bred tillgång till våra varumärken, ger ökad lojalitet och minskad churn. Det här är början på en väldigt spännande resa som jag tror kommer förändra människors sätt att konsumera journalistik och ljud, säger Karl Hahtovirta.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karl Hahtovirta, Director of Subscriptions, Sverige. Telefon: 070-685 30 86. E-post:karl.hahtovirta@schibsted.com.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder




Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted växlar upp – ansluter fullt ut till Poddindex23.3.2023 07:02:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted växlar upp och går fullt ut in i den branschgemensamma mätvalutan för poddar, Poddindex. ”Vi märker ökad efterfråga från våra annonsörer att medverka i en poddkontext. Genom att vi nu går in som publicist i Poddindex blir det tydligt för annonsörerna att överblicka vilka poddar som ingår i Schibsteds univers och se potentialen”, säger Frederic Skalberg på Schibsted Marketing Services.
Valerie Kyeyune Backström får Axel Liffner-stipendiet16.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet kulturs Axel Liffner-stipendium tilldelas i år Valerie Kyeyune Backström, kritiker på Expressen kultur. I juryns motivering beskrivs hur hon som skribent har “imponerande bredd och bemästrar kultursidans samtliga discipliner”.
Ia Genberg får Aftonbladets litteraturpris15.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Författaren Ia Genberg, som med ”Detaljerna” fick sitt definitiva genombrott, tilldelas Aftonbladets litteraturpris 2022. ”Detaljerna skildrar hur människors liv hänger samman i en tät väv där trådarna löper in och ut. Det är en bok där inte ett enda ord är på fel plats, den är som en kropp i rörelse”, säger Aftonbladets kulturchef Karin Pettersson.
SvD inleder samarbete med Novus13.3.2023 09:49:16 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets storsatsning på politik fortsätter. Nu startar tidningen ett samarbete med Novus för att ge läsarna de bästa politiska undersökningarna. “Med Novus får läsarna en komplett bild av opinionsläget, från partisympatier till vilka frågor som är viktigast”, säger SvD:s politikchef Erik Hedtjärn.
Vinguiden släpper ny säsong av populära podden ”Vinguiden pratar om…”10.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Vinguiden, en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för vin, släpper en ny säsong av den populära podden ”Vinguiden pratar om…”. I den nya säsongen kommer lyssnarna att få följa med på en djupdykning inom vinvärlden i tjugo delar, där programledaren Pontus Skagersten gästas av ett stort antal kända mat- och dryckesprofiler som ska lära honom allt de kan.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum