Schibsted satsar vidare på rörligt och tillsätter nu Kristin Lewander som Video Manager

Kristin Lewander, idag Client Manager på Schibsted Sales & Inventory, kliver nu över i rollen som Video Manager. I den nya rollen ligger fokus på att utveckla och stärka Schibsteds rörliga erbjudande mot kunder och samarbetspartners.
Schibsted satsar på rörligt - tillsätter Kristin Lewander som Video Manager.

– Då rörligt är ett av de starkast växande formaten för våra kunder är det ett otroligt viktigt fokusområde för oss framåt. Att ha hög kompetens inom rörligt blir därför helt avgörande. Vi är oerhört glada att Kristin Lewander, med erfarenhet av rörligt från både köpsidan och säljsidan, har valt att ta sig an rollen som Video Manager, säger Joakim Flodin, vd (tf) och försäljningsdirektör på Schibsted Sales & Inventory.

Med mångårig erfarenhet från branschen – först på mediebyrå, sedan elva år på TV4 och nu närmast tre år som Client Manager på Schibsted Sales & Inventory – ser Kristin Lewander positivt på den nya rollen.

– Det ska bli oerhört spännande att utveckla Schibsteds videoerbjudande samt att driva affärer och samarbeten, både mot kunder, byråer och övriga partners. Mitt mål är att Schibsted ska bli marknadens bästa samarbetspartner inom rörligt, säger Kristin Lewander.

Redan idag har Schibsted ett av marknadens starkaste videoerbjudande som innefattar Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni, Blocket, Klart.se och Tv.nu.

– Vi jobbar aktivt med att erbjuda en säker och kvalitativ annonskontext för att garantera att våra annonsörer syns i den mest trovärdiga miljön för hela Sverige. I kombination med vår höga räckvidd och unika data är vårt erbjudande ett av det starkaste på marknaden. Vi ser även att det fortsatt kommer att vara extremt viktigt att vara transparent mot våra kunder och byråer. Vi ger våra annonsörer full transparens och trygghet i köpprocessen med hjälp av rörliga mätningar från MMS, som i övrigt är ett kvitto på att bland annat Aftonbladet TV tveklöst levererar i nivå med de klassiska TV-husen. Vi är marknadsledare inom vårt område och det ska vi fortsätta vara, säger Kristin Lewander.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kristin Lewander, Client Manager, Schibsted Sales & Inventory. Tel: 073-962 40 40. Email: kristin.lewander@schibsted.com.

Schibsted satsar på rörligt - tillsätter Kristin Lewander som Video Manager.

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.