Schibsted sluter nya tryckavtal från och med 2023

Schibsted har under sommaren slutit nya tryckavtal för tidningarna Aftonbladet och Svenska Dagbladet. Från och med 2023 kommer dessa att tryckas hos Bold Printing i Akalla, Malmö och Jönköping. Samarbetet börjar gälla när nuvarande avtal med V-TAB i Landvetter och Södertälje löper ut den sista december 2022.

- Vi är väldigt nöjda med V-TAB, men i samband med att våra avtal löper ut ser vi alltid över våra leverantörer. Bold Printing kunde erbjuda den bästa lösningen framåt och är också en erfaren aktör i branschen med samma kapacitet att trycka både Aftonbladet och Svenska Dagbladet, säger Siv Juvik Tveitnes, EVP på Schibsted News Media.

Att byta tryckeri är en tidskrävande process och den långa tidsplanen fram till skiftet är därför positivt. Den geografiska spridningen mellan de tre tryckerierna säkerställer också en effektiv distributionskedja hela vägen fram till läsarna. Skiftet kommer däremot inte påverka tidningarnas utformning.

Upphandlingen har gjorts tillsammans med Stampen Media som i samband med att avtalen löper ut också byter tryckeri.

För ytterligare frågor, kontakta:

Dora Streiffert Tolstoy, Schibsted

dora.streiffert.tolstoy@schibsted.com eller 0739 24 2 330

Schibsted Marketing Services: “Vi ska bli bäst på B2B-kommunikation”20.9.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den nya marknadsavdelningen på Schibsteds annonsbolag har en tydlig målsättning, man ska bli bäst i branschen på B2B-kommunikation. Redan i början av året tillsatte man de första medarbetarna och nu lagom till uppöppnande av kontoret är alla på plats. "Det här teamet är efterlängtat och de kommer säkerställa att vår innovativa produktportfölj får bra utrymme i alla våra kanaler", säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.

Syd växer - Schibsted investerar i ekologiska mensskydd till förmån för utsatta kvinnor3.9.2021 10:08:07 CEST | Pressmeddelande

Företaget SYD som lanserades på internationella kvinnodagen den 8 mars 2021 erbjuder ekologiska mensskydd på prenumeration. Nu investerar Schibsted i bolaget, bland annat som ett led i att verka för ökad jämställdhet och hållbarhet i samhället. I rundan tar SYD in cirka 10 miljoner totalt, där Schibsted står för merparten. Investeringen ska användas till SYDs produktutveckling och marknadsföring.