Schibsted storsatsar på annonsorganisationen – presenterar ny svensk ledningsgrupp

Som nästa steg i arbetet med att stärka Schibsteds position kring premium-annons presenteras idag en ny svensk ledningsgrupp för Schibsted Marketing Services. ”Branschspecifika erbjudande och nya satsningsområden är vägen framåt”, säger Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services.

Schibsteds svenska annonsorganisation har fått en ny ledningsgrupp.

Den nya svenska ledningsgruppen för Schibsted Marketing Services, tidigare Schibsted Sales and Inventory, är resultatet av ett gediget strategiarbete i tätt samarbete med Schibsteds affärsben News Media, Next och Marketplaces. Det nya namnet Schibsted Marketing Services indikerar i sig vilken riktning Schibsteds annonsorganisation nu tar framåt. Det kommer satsas betydande resurser på att bredda erbjudandet mot den svenska marknaden och samarbeten mot byråer och partners ska stärkas, med ambitionen att ytterligare stärka dagens position som premiumleverantör av annonslösningar.

– I grunden tror vi på att utgå ännu mer från kunderna och de branscher som de verkar inom, vi tror mycket på att utveckla vårt kreativa och kundanpassade erbjudande och hela tiden fylla på med produkter och tjänster kopplade till de olika stadierna i en kundresa,   säger Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services.

Den nytillsatta ledningsgruppen består av:

Josefine Kvarnström, Head of Tailor Made Solution & Director of Schibsted Brand Studio, som sedan tidigare varit en del av svenska ledningsgruppen och bland annat varit med och byggt upp Schibsted Brand Studio till den prisvinnande kreativa hub den är, får nu ytterligare ansvar att ta den skräddarsydda affären till nya höjder.

– Det känns superkul att vi fortsätter satsa på den kreativa affären och drar nytta av de unika möjligheter som finns i hela Schibsteds univers. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet utvidga vårt erbjudande i linje med den nya strategin och fortsätta leverera lösningar i världsklass till våra kunder.

Fredrik Lehman, Head of Agencies & Partners, som genom sin tidigare roll som Head of Agency har en gedigen förståelse för byråernas behov och utmaningar, kommer att ansvara för Schibsteds affärer och relationer med både byråerna och övriga partners.

– Hela mediabranschen står inför stora förändringar, där Schibsted vill vara den trygga partnern för mediebyråerna. Därför känns det extra roligt att tillsammans med mitt nya team driva detta arbete vidare.

Estelle Douglas, Head of Trade & Marketing, som i sin senaste roll ansvarade för Schibsted Marketing Services Industry Managers, kommer säkerhetsställa att Schibsted har branschspecifika annonslösningar anpassade för hela köpresan.

– Jag ser fram emot att tillsammans med teamet vidareutveckla våra branschspecifika erbjudanden och insikter för att maximera kundnyttan. Det ska också bli väldigt roligt att utveckla hur vi lyfter ut vårt erbjudande till marknaden.

Michael Hili, Director of Sales, tidigare Head of Direct Sales, kommer i sin nya roll bland annat leda arbetet med att organisera kundbearbetning efter bransch, något som tidigare var uppdelat efter direktkund och mediebyrå.

– Vi kommer ha ett tydligt fokus på slutkunden, givetvis i ett nära samarbete med dessa kunders eventuella byråer. Den röda tråden handlar om att bli ännu mer relevanta med stark branschkunskap och kunden i centrum.

Förutom ovan nämnda roller kommer ledningsgruppen även att bestå av en Head of Business Development & Operations, vilken ännu inte är tillsatt. Affärsutvecklingsrollen ska fylla en viktig funktion i att förbättra arbetsprocesser, effektivisera marknadsbearbetning och stötta den nya strategin kring ett breddat erbjudande.

– Processen att fylla rollen är öppen och i full gång, och jag hoppas att vi snart kan presentera vem som tar sig an detta spännande uppdrag, säger Joakim Flodin.

Den svenska ledningsgruppen består också av Nina Hermansen, HR, och Jonas Helleryd, Finance.

Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services. Tel: 0706-15 25 14 E-post: joakim.flodin@schibsted.com

Schibsteds svenska annonsorganisation har fått en ny ledningsgrupp.
Estelle Douglas, Head of Trade & Marketing
Michael Hili, Director of Sales
Joakim Flodin, CEO & Director of Marketing Services Sweden
Fredrik Lehman, Head of Agencies & Partners

Insurello tar in ytterligare 75 miljoner kronor för internationell expansion - Schibsted bland investerarna26.6.2020 15:52:56 CESTPressmeddelande

Insurello, som hjälper konsumenter att få rätt ersättning från försäkringsbolag, tar in ytterligare 75 miljoner kronor i en investeringsrunda, ledd av Inventure med Schibsted som co-lead. Även Luminar Ventures fortsätter att investera i bolaget. De nya storinvesteringarna kommer efter Insurellos förvärv av Ifdelayed som hjälper privatpersoner att få rätt mot flygbolag vid förseningar, och ska nu bana väg för en internationell expansion.

Fansen kan sätta färg på Sportbladets bakgrund i Unibets nya kampanj22.6.2020 11:45:00 CESTPressmeddelande

Lagom till den allsvenska premiären kan alla fans nu låta sitt favoritlag färga Sportbladets bakgrund – med både klubbens färger och emblem som en integrerad del av sajten. En lösning utvecklad av Schibsted Tailor Made Solutions tillsammans med Unibet. ”Ett klockrent sätt för oss att engagera supportrarna och låta deras kärlek till klubben synas”, säger Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet.