Schibsted Ventures investerar i SaaS-bolaget Ingrid
Ingrid har utvecklat en leveransplattform som kopplar samman e-handlare, konsumenter och fraktörer för att skapa en bättre leveransupplevelse. Sedan starten för cirka sju år sedan har Ingrid hanterat mer än 90 miljoner ordrar på sin plattform och bolaget är en välkänd aktör på den nordiska e-handelsmarknaden.
Kapitalet ska användas till att fortsätta utvecklingen av Ingrids marknadsledande produkter, till att etablera bolaget på nya marknader och till att underlätta en hållbar tillväxt av e-handelsleveranser.
– Jag är naturligtvis glad att kunna dela den här nyheten idag. Vi går mot tuffare ekonomiska tider, och den här investeringen ger oss kraft att fortsätta utveckla våra produkter för att hjälpa e-handlare jobba med leveranser som en konkurrensfördel. Det finns stora möjligheter att tjäna pengar på leveranserna, kunderna är beredda att betala för att få sina varor levererade på det sätt de önskar, säger Piotr Zaleski, vd och medgrundare av Ingrid.
– Med Ingrid ser vi en möjlighet att stötta ett team som bygger morgondagens leveransupplevelse, där kunden är i centrum av bolagets vision, säger Kajsa Gatenbeck, Investment Manager på Schibsted Ventures, och fortsätter:
– Ingrid är ett superspännande bolag som passar bra in i vårt fokus på transaktionsbaserade marknadsplatser, där slutkundens upplevelse kommer att definiera morgondagens vinnare. Schibsted har alltid sett leverans som en viktig del av kundupplevelsen, och som kan påverka den övergripande köpupplevelsen för kunderna avsevärt. Vi är därför mycket glada över att stödja Ingrid-teamet i att förbättra leveransupplevelsen, inte bara för konsumenter utan även för återförsäljare.
– Förutom finansieringen kommer vårt erfarna venture-team aktivt att stödja Ingrid i att nå sina tillväxt- och hållbarhetsmål, hjälpa till att låsa upp synergier med Schibsted och skala bolaget för att stödja deras plan framåt, säger Kajsa Gatenbeck.
–
Ingrid grundades av serieentreprenören Piotr Zaleski tillsammans med Ilia Mikhailov och Anders Ekman. För närvarande använder cirka 150+ återförsäljare tjänsten, flera av dem framstående nordiska återförsäljare, inklusive Adlibris, NA-KD och Apotek Hjärtat.Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum