Schibsted

Schibsteds nya Admarket förenklar annonsköp i en komplex tid

Dela

Schibsted Marketing Services, SMS, lanserar en uppdaterad plattform för annonsörer att snabbt och enkelt nå ut till de kunder de söker. Nya Admarket gör det lätt att navigera genom den perfekta storm branschen just nu befinner sig i: pandemi och ökad e-handel, en digitalisering i expressfart och en kraftigt inhouse-trend. Och på det den kommande ”cookiedöden”.

Nya Admarket gör det lättare för annonsörer att nå ut till de kunder de söker. Från vänster: Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services i Sverige, Jenny Ahlbeck, affärsutvecklare för Admarket och Patrik Gudding Product Manager Schibsted Self Serve.
Nya Admarket gör det lättare för annonsörer att nå ut till de kunder de söker. Från vänster: Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services i Sverige, Jenny Ahlbeck, affärsutvecklare för Admarket och Patrik Gudding Product Manager Schibsted Self Serve.

Tjänsten Admarket utvecklas kontinuerligt – och tillsammans med kunderna – för att nå optimal effekt i alla led.

– Vi ser kraftigt förändrade vanor under det här året med pandemi, som bland annat ställer krav på tillgänglighet 24/7. Det är det vi nu skapar förutsättningar för, säger Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services i Sverige.

De förändrade förutsättningarna gäller alla branscher och kunder av alla storlekar, men främst kunder inom SMB-segmentet (Small & Medium Business). 

Under året har Schibsted gjort djupintervjuer och löpande dialoger med kunder samt nyligen också genomfört en större enkätundersökning. Resultatet av det arbetet har lett fram till en helt ny version av Schibsteds Self Serve-plattform Admarket.

– 75 procent av våra kunder vill se en ökad tillgänglighet till vårt inventory, data, rapportering och kontroll över sin annonsering under dygnets alla timmar. Med det nya systemet kan vi leva upp till det på ett helt nytt sätt, säger Jenny Ahlbeck, affärsutvecklare för Admarket. 

Admarket lanserades i sin första version redan 2018, och är efter förändringen en fullt utvecklad one-stop-shop, där samtliga standardformat finns tillgängliga tillsammans med uppgifter om tillgängligt inventory och för rullande kampanjer uppdateras KPI:erna i realtid.
– Allt fler kunder efterfrågar nu lösningar för att hantera den stundande utfasningen av tredjepartskakor. Eftersom förstapartsdatan från Schibsteds plattformar samlas i en gemensam DMP sedan 2015 vet vi att våra lösningar kommer att fungera även efter cookiedöden. Detta bidrar till intressanta dialoger och många intressanta lanseringar i närtid, säger Jenny Ahlbeck. 

Bland annat kan Schibsted nu erbjuda möjligheten för kunder att använda sin egen CRM-data vid annonsering i Schibsteds ekosystem (Schibsted Match) samt utveckling av vilka KPI:er som kunderna själv kan följa upp i realtid.

Allt kan göras direkt i nya Admarket.
– Vi är i början på en spännande resa. När det är så många osäkerhetsfaktorer att ta hänsyn till är det viktigt att vi kan erbjuda ett enkelt och tydligt self service-verktyg för våra kunder som vi vet fungerar både idag och imorgon. Jag är glad att vi dessutom kan utveckla det ytterligare tillsammans med våra kunder, säger Patrik Gudding Product Manager Schibsted Self Serve.

För ytterligare information, vänligen kontakta: 
Jenny Ahlbeck, Business Developer Admarket. Telefon:  072-744 61 00. E-post: jenny.ahlbeck@schibsted.com.
Patrik Gudding, Product Manager. Telefon: 070-609 90 96. E-post: patrik.gudding@schibsted.com.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Nya Admarket gör det lättare för annonsörer att nå ut till de kunder de söker. Från vänster: Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services i Sverige, Jenny Ahlbeck, affärsutvecklare för Admarket och Patrik Gudding Product Manager Schibsted Self Serve.
Nya Admarket gör det lättare för annonsörer att nå ut till de kunder de söker. Från vänster: Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services i Sverige, Jenny Ahlbeck, affärsutvecklare för Admarket och Patrik Gudding Product Manager Schibsted Self Serve.
Ladda ned bild
Admarkets förstasida.
Admarkets förstasida.
Ladda ned bild

Länkar

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Bookis tar in 60 miljoner - Stort intresse för online-bokhandeln i investeringsrunda28.5.2021 13:45:49 CEST | Pressmeddelande

Online-bokhandeln Bookis tar in nytt kapital. Störst bland investerarna är Schibsted som tillsammans med Alexander Hars och den New York-baserade fonden Luxor Capital Group går in med totalt 60 miljoner kronor. Pengarna kommer bland annat användas för att anställa upp till 20 nya personer. Online-bokhandeln som säljer både nya och begagnade böcker har vuxit kraftigt under pandemin.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum