Spendrups Bryggeri AB

Schweppes lanserar Drinkgeneratorn på Schweppes.se.

Dela
I Drinkgeneratorn – på Schweppes.se – har Schweppes samlat 100-tals drinkrecept på allt ifrån klassiker som Whisky Sour till cocktails som Tequila Sunrise och alkoholfria drinkar som Ginger Julep.

Man väljer enkelt hur man vill ha drinken – beroende på Schweppes-produkt, alkoholsort och hur den ska smaka. Därefter presenterar Drinkgeneratorn drinkar som matchar valen man gjort – med tillhörande bilder, ingredienser och recept.

Det går även att se vilka som är de mest populära drinkarna och vilka drinkar som rekommenderas. Dessutom kan man få slumpmässiga drinktips.

Genererade drinkar delas enkelt med familj och vänner via Facebook, Twitter, Pinterest och email.

Olof Molander, Brand Manager för Schweppes, berättar mer om tanken bakom Drinkgeneratorn: 

”Drinkgeneratorn är ett resultat av vår kontinuerliga kontakt med bartenders och krögare från hela Sverige. De vittnar om gäster som är pålästa och framförallt nyfikna. Gästerna vill utforska nya spritsorter, kombinationer och serveringsätt. Drinkgeneratorn ger dem en möjlighet att göra det på egen hand.”

Drinkgeneratorn är utformad att fungera lika bra på desktop som i mobil eller surfplatta. 

För mer information vänligen kontakta: 
Olof Molander 
Marknadschef alkoholfritt partner 
0702-923670 
Olof.Molander@spendrups.se

Nyckelord

Kontakter

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye