Spendrups Bryggeri AB

Schweppes Mojito – en sommarfräsch nyhet!

Dela
Det ikoniska varumärket Schweppes lanserar nu en somrig nyhet – Mojito. Schweppes Mojito har den perfekta kombinationen av syrlig lime och fräsch mynta. Allt du behöver göra är att tillsätta rom och is för att få till sommarfestens mest älskade drink. Eller njut av Schweppes Mojito som den är, såklart väl kyld.

Mojiton har sitt ursprung i Karibien – närmare bestämt från Havanna på Kuba. Allt startade i början av 1900-talet när mojiton, gjord på vit rom, färskpressad limejuice, sockerlag, färsk mynta, is och sodavatten, mixades för första gången. Legenden säger att drinkens popularitet tog fart när Ernest Hemingway började njuta av den på baren La Bodeguita del Medio i Havanna – och sedan tog drinken och trenden tillbaka till USA. Sann eller ej, är det en historia som är lika lätt att uppskatta som drinken.

Mojiton är en av världens mest populära drinkar. Anledningen är säkert drinkens klassiska, rena och fräscha smaker kombinerat med en uppfriskande syrlighet – och inte minst dess enkelhet. En törstsläckande drink som uppskattas i sommarvärmen.  

Nu slipper du muddla mynta och koka sockerlag. Med Schweppes Mojito kan du istället lägga energin och tiden på dina gäster.  

Nu är det enklare än någonsin att få till den perfekta mojiton – med Schweppes.

Så här gör du:

  1.       Fyll ett highballglas med is
  2.       Häll över 3 cl vit rom
  3.       Toppa med Mojito Mixer
  4.       Garnera med lite mynta och lime
  5.       Njut

För ett alkoholfritt alternativ hoppar man helt enkelt över romen. Resultatet är precis lika gott.

Schweppes Mojito finns som 0,5 och 1,5 liters PET-flaska och säljs i dagligvaruhandeln och i servicehandeln. Rekommenderat pris i dagligvaruhandeln är 12,90 kr respektive 18,90 kr.  

 

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri 
070-895 25 67,  rose-marie.hertzman@spendrups.se  

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups Bryggeri 
070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling   
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com  

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye