Schweppes Mojito – en sommarfräsch nyhet!

Det ikoniska varumärket Schweppes lanserar nu en somrig nyhet – Mojito. Schweppes Mojito har den perfekta kombinationen av syrlig lime och fräsch mynta. Allt du behöver göra är att tillsätta rom och is för att få till sommarfestens mest älskade drink. Eller njut av Schweppes Mojito som den är, såklart väl kyld.

Mojiton har sitt ursprung i Karibien – närmare bestämt från Havanna på Kuba. Allt startade i början av 1900-talet när mojiton, gjord på vit rom, färskpressad limejuice, sockerlag, färsk mynta, is och sodavatten, mixades för första gången. Legenden säger att drinkens popularitet tog fart när Ernest Hemingway började njuta av den på baren La Bodeguita del Medio i Havanna – och sedan tog drinken och trenden tillbaka till USA. Sann eller ej, är det en historia som är lika lätt att uppskatta som drinken.

Mojiton är en av världens mest populära drinkar. Anledningen är säkert drinkens klassiska, rena och fräscha smaker kombinerat med en uppfriskande syrlighet – och inte minst dess enkelhet. En törstsläckande drink som uppskattas i sommarvärmen.

Nu slipper du muddla mynta och koka sockerlag. Med Schweppes Mojito kan du istället lägga energin och tiden på dina gäster.

Nu är det enklare än någonsin att få till den perfekta mojiton – med Schweppes.

Så här gör du:

1.       Fyll ett highballglas med is
  2.       Häll över 3 cl vit rom
  3.       Toppa med Mojito Mixer
  4.       Garnera med lite mynta och lime
  5.       Njut

För ett alkoholfritt alternativ hoppar man helt enkelt över romen. Resultatet är precis lika gott.

Schweppes Mojito finns som 0,5 och 1,5 liters PET-flaska och säljs i dagligvaruhandeln och i servicehandeln. Rekommenderat pris i dagligvaruhandeln är 12,90 kr respektive 18,90 kr.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67,  rose-marie.hertzman@spendrups.se

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups Bryggeri
070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!

Vinnarna av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic 2017 är bartendern Mano och fysikern Martin28.8.2017 16:00Pressmeddelande

I lördags avgjordes tredje upplagan av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Efter finalen, där fem professionella bartenders och fem entusiastiska amatörer gjorde upp i två separata tävlingar, står det nu klart att bartendern Mano Roshdis GT ”Golden Pearl” och fysikern Martin Johanssons GT ”Midnattssolsdrömmande Rabarber” är Sveriges bästa Gin & Tonics.