Schweppes Mojito – en sommarfräsch nyhet!

Det ikoniska varumärket Schweppes lanserar nu en somrig nyhet – Mojito. Schweppes Mojito har den perfekta kombinationen av syrlig lime och fräsch mynta. Allt du behöver göra är att tillsätta rom och is för att få till sommarfestens mest älskade drink. Eller njut av Schweppes Mojito som den är, såklart väl kyld.

Mojiton har sitt ursprung i Karibien – närmare bestämt från Havanna på Kuba. Allt startade i början av 1900-talet när mojiton, gjord på vit rom, färskpressad limejuice, sockerlag, färsk mynta, is och sodavatten, mixades för första gången. Legenden säger att drinkens popularitet tog fart när Ernest Hemingway började njuta av den på baren La Bodeguita del Medio i Havanna – och sedan tog drinken och trenden tillbaka till USA. Sann eller ej, är det en historia som är lika lätt att uppskatta som drinken.

Mojiton är en av världens mest populära drinkar. Anledningen är säkert drinkens klassiska, rena och fräscha smaker kombinerat med en uppfriskande syrlighet – och inte minst dess enkelhet. En törstsläckande drink som uppskattas i sommarvärmen.

Nu slipper du muddla mynta och koka sockerlag. Med Schweppes Mojito kan du istället lägga energin och tiden på dina gäster.

Nu är det enklare än någonsin att få till den perfekta mojiton – med Schweppes.

Så här gör du:

1.       Fyll ett highballglas med is
  2.       Häll över 3 cl vit rom
  3.       Toppa med Mojito Mixer
  4.       Garnera med lite mynta och lime
  5.       Njut

För ett alkoholfritt alternativ hoppar man helt enkelt över romen. Resultatet är precis lika gott.

Schweppes Mojito finns som 0,5 och 1,5 liters PET-flaska och säljs i dagligvaruhandeln och i servicehandeln. Rekommenderat pris i dagligvaruhandeln är 12,90 kr respektive 18,90 kr.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67,  rose-marie.hertzman@spendrups.se

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups Bryggeri
070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.

Gotlands Bryggeri har hittat sitt nya hem vid Hällarna16.4.2018 12:30Pressmeddelande

Nu är det klart att Gotlands Bryggeri bygger sitt nya bryggeri vid Hällarna i den södra delen av Visby. Tomten, på Cypressgatan 3 B, ligger ovanför den nya kryssningskajen och motsvarar kraven på ett nytt bryggeri med bra produktionsförutsättningar och ett bra läge. Bygglovshandlingarna kommer att lämnas in i början av hösten. Investeringen ligger på ca 80 miljoner kronor och det nya bryggeriet beräknas stå klart våren 2020.