Schweppes Mojito – en sommarfräsch nyhet!

Det ikoniska varumärket Schweppes lanserar nu en somrig nyhet – Mojito. Schweppes Mojito har den perfekta kombinationen av syrlig lime och fräsch mynta. Allt du behöver göra är att tillsätta rom och is för att få till sommarfestens mest älskade drink. Eller njut av Schweppes Mojito som den är, såklart väl kyld.

Mojiton har sitt ursprung i Karibien – närmare bestämt från Havanna på Kuba. Allt startade i början av 1900-talet när mojiton, gjord på vit rom, färskpressad limejuice, sockerlag, färsk mynta, is och sodavatten, mixades för första gången. Legenden säger att drinkens popularitet tog fart när Ernest Hemingway började njuta av den på baren La Bodeguita del Medio i Havanna – och sedan tog drinken och trenden tillbaka till USA. Sann eller ej, är det en historia som är lika lätt att uppskatta som drinken.

Mojiton är en av världens mest populära drinkar. Anledningen är säkert drinkens klassiska, rena och fräscha smaker kombinerat med en uppfriskande syrlighet – och inte minst dess enkelhet. En törstsläckande drink som uppskattas i sommarvärmen.

Nu slipper du muddla mynta och koka sockerlag. Med Schweppes Mojito kan du istället lägga energin och tiden på dina gäster.

Nu är det enklare än någonsin att få till den perfekta mojiton – med Schweppes.

Så här gör du:

1.       Fyll ett highballglas med is
  2.       Häll över 3 cl vit rom
  3.       Toppa med Mojito Mixer
  4.       Garnera med lite mynta och lime
  5.       Njut

För ett alkoholfritt alternativ hoppar man helt enkelt över romen. Resultatet är precis lika gott.

Schweppes Mojito finns som 0,5 och 1,5 liters PET-flaska och säljs i dagligvaruhandeln och i servicehandeln. Rekommenderat pris i dagligvaruhandeln är 12,90 kr respektive 18,90 kr.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri
070-895 25 67,  rose-marie.hertzman@spendrups.se

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups Bryggeri
070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Nu lyfter originalet sin tonic till nästa nivå – Schweppes Premium Mixers22.2.2018 09:42Pressmeddelande

Utan Schweppes ingen tonic. Efter att ha tagit fram originalet till världens alla tonics lyfter Schweppes sin ”uppfinning” till nästa nivå och lanserar tre av sina Premium Mixers i butik. ”Dessa tonics har subtila men viktiga egenskaper som välbalanserad beska och extra tryck i kolsyran vilket ger fler möjligheten att göra den perfekta GT:n hemma”, säger den prisbelönte barmästaren Mathin Lundgren.

Hälsa och smak lyfter försäljningen av alkoholfri öl i Sverige5.2.2018 14:00Pressmeddelande

Försäljningen av alkoholfri öl växer – inte bara i Sverige utan över hela världen. Utvecklingen är till stor del en generationsfråga när allt fler yngre ser till sin hälsa och vill välja drycker med mindre eller ingen alkohol alls. Fortfarande utgör den en mindre del av den totala ölproduktionen, men alkoholfritt ökar både i volym, bredd och sortiment. På Spendrups har försäljningen av alkoholfri öl i stort sett fördubblats de senaste fem åren och under 2018 kommer konsumenterna att se en mängd smakrika nyheter.