Spendrups Bryggeri AB

Schweppes Spritz Mixer sätter ”spritz” på drinken

Dela
Spritz Mixer är det ikoniska varumärket Schweppes svar på de senaste årens hype av italiensk aperitif. Den orangea nyheten Spritz Mixer smakar fantastiskt bitterljuvt och passar perfekt som smakhöjare i såväl traditionella som alkoholfria drinkar. Finns i dagligvaruhandeln och servicehandeln från vecka 3.

Italiens, Sveriges och kanske hela världens drinkfavorit? Enligt sägen såg den första drinken med “spritz” dagens ljus i den italienska byn Veneto på 1800-talet under den österrikiska ockupationen. Spritz blandades ursprungligen av vin och vatten och än idag används det tyska ordet för stänk ”spritz”, som smeknamn för drinkar blandade på italienskt vis. Även om receptet på spritz har utvecklats till många olika varianter under de tvåhundra år som gått, så har det aldrig varit så enkelt och prisvärt som nu att blanda ihop en drink med spritz.

Schweppes Spritz Mixer har en klassisk orange färg och en uppfriskande bitter, sötsyrlig smak av apelsin. Drycken har en låg sockerhalt och ett lågt kaloriinnehåll. Precis som alla Schweppes drycker är den alkoholfri och kommer att finnas tillgänglig i välsorterade butiker inom dagligvaruhandeln och servicehandeln.

För den som vill blanda en alkoholfri drink kan Schweppes Spritz Mixer med fördel serveras som den är i ett isfyllt glas med en skiva apelsin. I annat fall passar den fint med en skvätt vodka, eller i en blandning tillsammans med prosecco.

Schweppes Spritz Mixer kommer i 50 cl PET-flaska och finns att köpa i butik från och med vecka 3 till ett rekommenderat pris om 12,50 kr.

Schweppes Spritz Mixer kommer i 150 cl PET-flaska och finns att köpa i butik från och med vecka 3 till ett rekommenderat pris om 23,95 kr.

För mer information, vänligen kontakta:

Marilyn Roseneld, Communications Advisor, Shomei
marilyn.r@shomei.se, 079 313 20 73

Rose-Marie Hertzman, Presschef, Spendrups
rose-marie.hertzman@spendrups.se, 070 895 25 67

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Länkar

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye