Se bilderna från Vings nyöppnade designhotell på Ibiza

Nu har det fjärde i raden av Vings bohemchicka designhotell – Casa Cook, öppnat, på Ibiza. Förutom sommarens nyhet med det första familjevänliga Casa Cook på Kreta, lanseras nu ännu en designoas på öns västkust. Sedan tidigare finns Casa Cook även på Kos och Rhodos, och ytterligare ett öppnar i El Gouna, Egypten, i oktober.

Hotellet, beläget i CalaGració strax utanför San Antonio, vänder sig till vuxna utan barn och har nu öppnat den första delen med 80 rum och får i tillägg ytterligare 60 rum och 50 sviter nästa år. Redan nu finns två penthouse-sviter med tillhörande terrasser och sex rum med pool.

- Ibiza med sin avslappnade atmosfär och vackra natur är den perfekta destinationen för vårt senaste Casa Cook, som med sin barfotalyx blir en perfekt bas för att utforska ön, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Casa Cook Ibiza blandar minimalism med en varm medelhavsstil där inredningen består till stor del av en blandning av råa material som betong och naturmaterial som rotting, återvunnet virke, trä och designdetaljer. Spaavdelningen använder endast naturliga produkter och erbjuder en rad behandlingar. Hotellets yoga shala är placerat på penthouse med utsikt över viken. På hotellet finns även en bar och en 50 meters pool.

För att knyta an till Ibiza har designteamet bakom Casa Cook denna gång anlitat arkitekterna Miguel Garcia Quetglas och Andres Garcia Castiella, som bl a ligger bakom några av Ibizas mest ikoniska institutioner som Café del Mar och PikesHotel samt nattklubbarna DC10, Amnesia och Es Paradis.

Mer om hur designhotell fortsätter locka ny och vana resenärer till klassiska charterdesintationer går det att läsa om i Vings trendspaning Semesterrapporten 2019

Förutom bilderna som bifogas finns även fler bilder här:

Om Casa Cook
Koncepthotellet Casa Cook lanserades för tre år sedan för att attrahera en ny publik. Redan första säsongen visade det sig att hotellets kunder till 60 procent var helt nya kunder till Ving. Casa Cook finns nu på Rhodos, Kos, Kreta (familjehotell), Ibiza och öppnar i oktober i El Gouna.

Fredrik Henriksson
Kommunikations- och hållbarhetschef, Vinggruppen i Norden (Thomas Cook Northern Europe)

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i ca 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Ving är för många känt som Vingresor vilket var det tidigare företagsnamnet. Detta byttes mot Ving redan 1991 men fortfarande använder många namnet Vingresor i dagligt tal.

7 av 10 höstlovsresor bokade hos Ving11.9.2019 09:56:51 CESTPressmeddelande

Sommarlovet har knappt avslutats innan många börjar blicka framåt mot nästa ledighet – höstlovet. Ving erbjuder över 60 olika charteravgångar från 13 flygplatser i anslutning till höstlovet och i år förväntas omkring 13 000 svenskar att resa iväg med Ving under vecka 44. Redan nu är drygt 70 procent av charterresorna bokade, vilket är i linje med fjolårets bokningsläge. Men platserna går åt snabbt.