Se Socialdemokraternas valkampanj

Idag presenterade Socialdemokraterna den valkampanj som ska löpa fram till valdagen. Bland annat visades valaffischer med de fyra vallokomotiven, utemedia samt en reklamfilm där Stefan Löfven berättar vilket Sverige han vill ha och hur han vill bygga ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige.

Socialdemokraternas kommunikationschef Helena Salomonson kommenterar valkampanjen:

- Kampanjen handlar om att visa vad vi vill med Sverige. Vi vill berätta för väljarna om vår vision: ett starkt samhälle som står upp för dig när du behöver det och där vi tillsammans tar ansvar för vårt land. Motsatsen till det starka samhället är ett svagare, och därigenom otryggare, samhälle, där splittring och osäkerhet råder.

- Den som berättar om detta i vår film är vår partiordförande. Han gör det på sitt sätt som vi ser är så framgångsrikt när han reser runt i Sverige.  Han möter människor, han är i verksamheter. Han äter korv! Och är den envisaste jag vet, Stefan Löfven kommer inte ge sig förrän vi har säkerställt att alla i det här landet vet att det starka samhället står upp för var och en, var du än bor, vem du än är.

Här hittar ni affischerna och valfilmen

Elin Tibell
Mejl: elin.tibell@socialdemokraterna.se

Uppgörelsen om utskottsposterna klar26.9.2018 16:20Pressmeddelande