Se Socialdemokraternas valkampanj

Idag presenterade Socialdemokraterna den valkampanj som ska löpa fram till valdagen. Bland annat visades valaffischer med de fyra vallokomotiven, utemedia samt en reklamfilm där Stefan Löfven berättar vilket Sverige han vill ha och hur han vill bygga ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige.

Socialdemokraternas kommunikationschef Helena Salomonson kommenterar valkampanjen:

- Kampanjen handlar om att visa vad vi vill med Sverige. Vi vill berätta för väljarna om vår vision: ett starkt samhälle som står upp för dig när du behöver det och där vi tillsammans tar ansvar för vårt land. Motsatsen till det starka samhället är ett svagare, och därigenom otryggare, samhälle, där splittring och osäkerhet råder.

- Den som berättar om detta i vår film är vår partiordförande. Han gör det på sitt sätt som vi ser är så framgångsrikt när han reser runt i Sverige.  Han möter människor, han är i verksamheter. Han äter korv! Och är den envisaste jag vet, Stefan Löfven kommer inte ge sig förrän vi har säkerställt att alla i det här landet vet att det starka samhället står upp för var och en, var du än bor, vem du än är.

Här hittar ni affischerna och valfilmen

Elin Tibell
Mejl: elin.tibell@socialdemokraterna.se

Socialdemokraterna vill införa läxhjälpsgaranti och obligatorisk lovskola19.8.2018 17:00Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill skapa ett starkare samhälle – ett tryggare Sverige. Därför måste investeringar i våra barns framtid gå före skattesänkningar och privatiseringar. Socialdemokraterna vill fortsätta satsa på skolan och kommer nästa mandatperiod att införa en läxhjälpsgaranti och en obligatorisk lovskola för de elever som riskerar att inte bli behöriga till gymnasieskolan.

Stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen17.8.2018 12:22Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill se ett starkare samhälle - ett tryggare Sverige. Tryggheten för de äldre är en av samhällets viktigaste uppgifter framöver. Under en lång tid har det funnits en naiv syn på att privatiseringar och marknadslösningar ska leda till att löner och villkor förbättras inom äldreomsorgen. Nu kan det konstateras att de vinstdrivande företagen håller nere personalens löner och villkor vilket i förlängning också drabbar de äldre. Det är oacceptabelt och därför går vi socialdemokrater till val på att stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen.