Se VM i handboll på plats i Göteborg 2023 - nu släpps biljetterna!

Idag, 1 december, släpps biljetterna till VM i handboll för herrar som går av stapeln i januari 2023. Kl. 11 startar försäljningen för matcherna i Göteborg, som står värd för Sveriges grupp och huvudrunda. Upplev spänningen från läktaren när världens bästa handbollslag möts i ett kokande Scandinavium!

Foto: Bildbyrån Petter Arvidson

Den 11 januari 2023 inleds VM i handboll, som spelas både i Sverige och Polen. Totalt deltar 32 lag och de regerande mästarna Danmark samt arrangörsländerna Polen och Sverige är direktkvalificerade till VM.

Göteborg, som är en av fem svenska värdstäder, är värd för Sveriges grupp och huvudrunda. Här spelar Sverige en match per dag under gruppspelet, och samma sak i huvudrundan om laget går vidare från sin grupp. Biljetter till matcherna i Scandinavium går att köpa via ticketmaster.com. Övriga svenska värdstäder är Malmö, Kristianstad, Jönköping och Stockholm. Finalen går i Stockholm på Tele 2 Arena.

– Vi är stolta att återigen få visa upp Göteborg som värd för internationella handbollsmästerskap. Ett mästerskap på hemmaplan skapar magiska och oförglömliga ögonblick för både spelare och publik. Vi hoppas att många tar chansen att heja fram Sveriges landslag från läktaren genom både gruppspel och huvudrunda i Scandinavium, säger Magnus Hallberg, evenemangschef på Göteborg & Co.

För mer information om evenemanget se www.handball23.com

Foto: Bildbyrån Petter Arvidson

Innovationsprogram för upplevelseindustrin etableras i Göteborg20.12.2021 07:30:00 CET | Pressmeddelande

Upplevelseindustrin samlar bland annat besöksnäringen, handeln, idrottsrörelsen och stora delar av kultursektorn. Pandemin har haft dramatiska konsekvenser för branschen som står för en växande del av svensk ekonomi. För att säkerställa en hållbar utveckling med digitalisering i fokus etableras ett nytt innovationsprogram för upplevelseindustrin på Lindholmen Science Park i Göteborg.

Stämningsfull körsång och kända artister intar Kungstorgets scen den 15–19 december14.12.2021 08:00:52 CET | Pressmeddelande

Under årets stora julsatsning ”Julscen på Kungstorget” i centrala Göteborg blandas magisk körsång med såväl pirriga debutanter som mer etablerade artister. Här kan du njuta av spännande artister som Maja Francis, Arvingarna och världsstjärnan Malena Ernman. Fler julupplevelser finns runt hörnet, till exempel kan man lyssna till julsånger från vallgraven längs kanalen via Paddanbåtarna eller kliva rakt in Göteborgs 400-åriga historia genom en unik filmupplevelse i Bältespännarparken.