Sean Cory blir styrelseordförande på Qred

Det svenska fintechbolaget Qred har valt Sean Cory till styrelseordförande. Cory arbetar för närvarande som Managing Partner Northern Europe på Oliver Wyman. Han efterträder Mattias Carlsson, som har haft positionen sedan 2017 och nu går vidare till nya uppdrag.

Stockholm, 22 juni, 2021 - Sedan lansering 2015 har Qred blivit marknadsledande inom företagsfinansiering i Norden och har också expanderat sin verksamhet till både Nederländerna och Belgien. Med enkel och flexibel finansiering för små och medelstora företag har Qred hjälpt fler än 25 000 företag. Förra året övergick Qreds värdering en miljard kronor och företaget nådde nyligen ytterligare en milstolpe genom att ha lånat ut mer än 5 miljarder kronor. Nu går Sean Cory in i styrelsen som styrelseordförande.

- Seans omfattande erfarenhet av affärsutveckling och finans kommer att påskynda vårt företags tillväxt ytterligare. Sean är ett utmärkt tillskott till Qreds team, säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

- Jag har följt Qred och deras imponerande resa sedan företaget startades 2015. Jag ser fram emot att arbeta med ett av Sveriges snabbast växande företag, säger Sean Cory, styrelseordförande på Qred.

Sean Cory valdes till styrelseordförande under Qreds årsstämma 4 juni 2021.

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är Sveriges snabbast växande fintechföretag enligt Financial Times. Qred är marknadsledare i Norden och har Sverigest nöjdaste kunder enligt Trustpilot. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred hjälpt över 25 000 företag. Qreds helautomatiserade kreditsystem gör det enklare och snabbare för företagare att få det kapital som behövs för att kunna växa. Just nu skapas tio jobb om dagen, sju dagar i veckan med hjälp av Qred.

För att läsa mer, vänligen besök: Om Qred

Qred publicerar årsredovisning29.4.2021 20:30:00 CEST | Pressmeddelande

Stockholm, 29 april 2021 - Idag släpper Qred årsredovisningen för 2020. Qred rapporterar en ökning av rörelsens intäkter på 57 procent jämfört med föregående år och antalet aktiva användare steg med 29 procent. Trots ett år som har präglats av pandemi och restriktioner har fintechbolaget dubblat antalet medarbetare genom att anställa nya 60 kollegor. Dessutom har Qred hjälpt tiotusentals företagare på sex marknader genom en mycket turbulent tid. Under 2020 erhöll Qred en AIS/PIS-licens, vilket möjliggör utveckling av nya smarta tjänster. Utöver det lanserade Qred på bolagets sjätte marknad; Belgien. “Qred behövs mer än någonsin för att stötta småföretagen och hjälpa nästa generations hjältar. Vi vill dra vårt strå till stacken. Tillsammans skapar vi förutsättningar för små företag att kunna utvecklas” säger Emil Sunvisson, VD på Qred. Läs rapporten i sin helhet här: Qreds årsredovisning 2020

Qred Holding AB (publ), org. nr. 559031-0685 (”Bolaget"), har avslutat det skriftliga förfarande som inleddes den 22 mars 2021 (“Skriftligt Förfarande”) för att anhålla om godkännande från innehavare (“Obligationsinnehavare”) av sitt seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0012507267 (“Obligationen”) att ändra Obligationens villkor (“Obligationsvillkoren”) för att tillåta avnotering från handel på börs samt multilateral handelsplattform. Deltagande Obligationsinnehavare bildade nödvändig kvorum och godkände enhälligt begäran om att ändra Obligationsvillkoren. Medgivandet att ändra Obligationsvillkoren fastslogs ha accepterats vid utgången av röstningsperioden den 16 april 2021. Resultatet av det Skriftliga Förfarandet kommer även att meddelas via post till Obligationsinnehavare samt publiceras på agentens hemsida, Nordic Trustee & Agency AB (publ) (www.nordictrustee.com). De uppdaterade Obligationsvillkoren kommer att finnas tillgängliga på Bolagets hemsida. Obligation