Sean Cory blir styrelseordförande på Qred

Det svenska fintechbolaget Qred har valt Sean Cory till styrelseordförande. Cory arbetar för närvarande som Managing Partner Northern Europe på Oliver Wyman. Han efterträder Mattias Carlsson, som har haft positionen sedan 2017 och nu går vidare till nya uppdrag.

Stockholm, 22 juni, 2021 - Sedan lansering 2015 har Qred blivit marknadsledande inom företagsfinansiering i Norden och har också expanderat sin verksamhet till både Nederländerna och Belgien. Med enkel och flexibel finansiering för små och medelstora företag har Qred hjälpt fler än 25 000 företag. Förra året övergick Qreds värdering en miljard kronor och företaget nådde nyligen ytterligare en milstolpe genom att ha lånat ut mer än 5 miljarder kronor. Nu går Sean Cory in i styrelsen som styrelseordförande.

- Seans omfattande erfarenhet av affärsutveckling och finans kommer att påskynda vårt företags tillväxt ytterligare. Sean är ett utmärkt tillskott till Qreds team, säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

- Jag har följt Qred och deras imponerande resa sedan företaget startades 2015. Jag ser fram emot att arbeta med ett av Sveriges snabbast växande företag, säger Sean Cory, styrelseordförande på Qred.

Sean Cory valdes till styrelseordförande under Qreds årsstämma 4 juni 2021.

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är Sveriges snabbast växande fintechföretag enligt Financial Times. Qred är marknadsledare i Norden och har Sverigest nöjdaste kunder enligt Trustpilot. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred hjälpt över 25 000 företag. Qreds helautomatiserade kreditsystem gör det enklare och snabbare för företagare att få det kapital som behövs för att kunna växa. Just nu skapas tio jobb om dagen, sju dagar i veckan med hjälp av Qred.

För att läsa mer, vänligen besök: Om Qred

Qred rapporterar 46 % i ökade intäkter under Q312.11.2021 10:30:00 CET | Pressmeddelande

Delårsrapport 3e kvartalet 2021 Qred fortsätter att växa med lönsamhet. Rörelsens intäkter under delårsperioden ökade med 46% och rörelseresultatet uppgick till 7,2 mkr. Stora satsningar görs inom utveckling av nya smarta tjänster och produkter som förenklar livet för småföretagare. Qred har under delårsperioden lanserat ett kreditkort som ger småföretagare upp till 45 dagars kostnadsfri kredit samtidigt som vi hjälper företagare att få bättre kontroll och förståelse för sin finansiella situation. Qred har tecknat avtal med Nordic Capital Evolution Fund rörande investering i Qred. Investeringen sker i partnerskap med Qreds ledning och grundare. Målsättningen är att utveckla nya tjänster riktade mot företag och att fortsätta expandera verksamheten i Europa. Investeringen är beroende av Finansinspektionens ägarprövning och tillträde förväntas ske under det första kvartalet 2022. Istället för att ställa ut krediter har Qred valt att förmedla allt fler krediter till tredje part, vilket res