SEAT - Trippelseger i Anderstorp för ett dominant SEAT DealerTeam

/ Robert Dahlgren har kopplat ett starkt grepp om mästerskapet / Bästa STCC-helgen någonsin för SEAT Dealer team med totalt tre heatsegrar och två tredjeplatser

Södertälje 03/09/17 - Efter dubbelsegern på Karlskoga var PWR Racing - SEAT Dealer Team om möjligt än mer dominanta under helgens deltävling på Anderstorp Raceway. Haglöf segrade i det första racet och Dahlgren plockade hem vinsten i de två avslutande. Därmed kopplar Robert Dahlgren ett starkt grepp om mästerskapet och chansen att ta första STCC-titel ser väldigt bra ut.

Teamet kan summera sin bästa STCC-helg någonsin med totalt tre heatsegrar, två tredjeplatser och två pole positions. Dahlgren utökar sin mästerskapsledning och ser ut att gå mot sin första STCC-titel. Något som också skulle innebära det första SM-tecknet för SEAT.

- Vi har varit riktigt starka i helgen och förutom några små missar kan vi nästan kalla det en perfekt deltävling. Det kanske låter tjatigt, men teamet gör ett fantastiskt jobb för att våra SEAT Leon Cup Racers ska vara de snabbaste bilarna i startfältet. Denna helg är vi där, det känns extremt bra , säger Robert Dahlgren.

Att ta säsongens första STCC-seger känns så grymt bra! Vi tävlar mot ett team som har mångårig erfarenhet av framhjulsdrivna bilar av den här typen och vi har fått lära oss snabbt för att hänga med. Nu tycker jag att vi är ifatt på riktigt, till och med lite förbi. En stor, stor eloge till teamet som gör allt för att vi ska kunna ta hem vår första STCC-titel, säger Daniel Haglöf.

Endast tre poäng skiljer Dahlgren från hans första STCC-titel någonsin och det redan under första säsongen med SEAT efter otaliga tidigare försök.

- SEAT Dealer Team har gått som tåget i slutet av säsongen och denna helg kändes som ett styrkebesked utan dess like. Våra Leon Cup Racers var helt oslagbara idag med Dahlgren & Haglöf i förarstolarna. Nu ser vi fram emot finalen på Mantorp Park den 16 september , avslutar Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde drygt 410.000 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

Robert Dahlgren STCC-mästare redan första året med SEAT16.9.2017 12:57Pressmeddelande

/ Första STCC-titeln för Robert Dahlgren redan första året med SEAT Södertälje 16/09/17 – Robert Dahlgren gjorde processen kort i STCC-finalen på Mantorp och säkrade SM-titeln redan i första heatet. Efter att ha undvikit en krasch på första varvet körde Dahlgren säkert in som 6:a och säkrade därmed titeln redan första året med SEAT. - Jag är så jävla glad och stolt! Stolt över teamet, stolt över mig själv och stolt över den insats vi alla gjort tillsammans denna säsong. Jag hade inte kunnat ta min första STCC-titel på ett bättre sätt. Bilen har fungerat fantastiskt bra hela säsongen och jag är oerhört nöjd över att vara en del av SEAT Dealer Team – PWR Racing, säger Dahlgren efter första titeln. .- Vi är otroligt glada för Robert och teamets skull! Robert är en fantastisk förare och vi är stolta över att vi på SEAT har kunnat ge honom rätt förutsättningar för att bli bäst i Sverige. SEAT Dealer Team – PWR Racing har jobbat otroligt hårt hela säsongen och vi är superglada över att ha ta

Första SM-titeln nära för Dahlgren & SEAT13.9.2017 11:08Pressmeddelande

Södertälje 13/07/17 - Efter tretton år hos Volvo och nästan lika många försök att bärga STCC-titeln ser Robert Dahlgren efter bytet till SEAT ut att gå mot sin första seger i det prestigefyllda mästerskapet. En vinst blir inte bara Dahlgrens första i STCC utan också det första SM-tecknet för SEAT. - Jag trivs oerhört bra i SEAT Dealer Team - PWR Racing. Hela teamet jobbar effektivt ihop, allt från mekaniker och däcktekniker till data- & raceingenjörer. Det gäller att utvecklas kontinuerligt under hela säsongen och det har vi gjort, därför har vi riktigt bra slagläge på mästartiteln nu. Jag känner mig både trygg och stark inför finalen. SM-guldet ska bärgas, det finns inget annat, säger Robert Dahlgren. STCC-finalen går av stapeln lördag den 16 september på Mantorp Park. En klassisk final som många gånger varit spännande ända in i det sista. Inför årets batalj har Dahlgren dock så pass stort försprång att mästerskapet kan avgöras redan under fredagens kval. Totalt tre poäng delas ut til