SEAT - Trippelseger i Anderstorp för ett dominant SEAT DealerTeam

/ Robert Dahlgren har kopplat ett starkt grepp om mästerskapet / Bästa STCC-helgen någonsin för SEAT Dealer team med totalt tre heatsegrar och två tredjeplatser

Södertälje 03/09/17 - Efter dubbelsegern på Karlskoga var PWR Racing - SEAT Dealer Team om möjligt än mer dominanta under helgens deltävling på Anderstorp Raceway. Haglöf segrade i det första racet och Dahlgren plockade hem vinsten i de två avslutande. Därmed kopplar Robert Dahlgren ett starkt grepp om mästerskapet och chansen att ta första STCC-titel ser väldigt bra ut.

Teamet kan summera sin bästa STCC-helg någonsin med totalt tre heatsegrar, två tredjeplatser och två pole positions. Dahlgren utökar sin mästerskapsledning och ser ut att gå mot sin första STCC-titel. Något som också skulle innebära det första SM-tecknet för SEAT.

- Vi har varit riktigt starka i helgen och förutom några små missar kan vi nästan kalla det en perfekt deltävling. Det kanske låter tjatigt, men teamet gör ett fantastiskt jobb för att våra SEAT Leon Cup Racers ska vara de snabbaste bilarna i startfältet. Denna helg är vi där, det känns extremt bra , säger Robert Dahlgren.

Att ta säsongens första STCC-seger känns så grymt bra! Vi tävlar mot ett team som har mångårig erfarenhet av framhjulsdrivna bilar av den här typen och vi har fått lära oss snabbt för att hänga med. Nu tycker jag att vi är ifatt på riktigt, till och med lite förbi. En stor, stor eloge till teamet som gör allt för att vi ska kunna ta hem vår första STCC-titel, säger Daniel Haglöf.

Endast tre poäng skiljer Dahlgren från hans första STCC-titel någonsin och det redan under första säsongen med SEAT efter otaliga tidigare försök.

- SEAT Dealer Team har gått som tåget i slutet av säsongen och denna helg kändes som ett styrkebesked utan dess like. Våra Leon Cup Racers var helt oslagbara idag med Dahlgren & Haglöf i förarstolarna. Nu ser vi fram emot finalen på Mantorp Park den 16 september , avslutar Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde drygt 410.000 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEATs nya 7-sitsiga SUV kommer heta SEAT Tarraco20.2.2018 11:16Pressmeddelande

/ För första gången har SEAT låtit sina fans bestämma namnet på en av sina modeller genom en omröstning. Mer än 146.000 personer från 134 länder deltog i omröstningen. / Det vinnande alternativet Tarraco fick mer än 35% av rösterna och kommer därmed namnge SEATs nya 7-sitsiga SUV / Den 7-sitsiga SUVen lanseras i slutet av 2018 Södertälje, 20/02/2018. – SEAT Tarraco. Det är namnet på SEATs tredje SUV. Namnet bestämdes genom en omröstning bland SEAT fans. Omröstningen startade under sommaren 2017 och totalt deltog 146 124 personer från 134 länder i tävlingen #SEATseekingName. Det vinnande alternativet blev Tarraco som fick 35% av rösterna. Tarraco är det historiska namnet på Tarragona som ligger strax söder om SEATs hemstad Barcelona och är en av de äldsta romerska bosättningarna på den Iberiska halvön. Staden har ett rikt arv av kultur, historia och arkitektur och en ungdomlig känsla vilket är värden som är i linje med SEATs kärnvärden och vad SEAT vill förmedla med sina bilar. Tarraco

CUPRA: Ett nytt märke är fött31.1.2018 16:20Pressmeddelande

Södertälje, 31/01/2018 – Det är nu officiellt att SEATs populära prestandalinje CUPRA kommer positioneras som ett eget märke under SEATs regi. Det nya märket heter CUPRA och idag släpps de första officiella bilderna på den nya CUPRA-logotypen som också ger en glimt av vad CUPRA kommer att bli. CUPRA har alltid varit den sportigaste upplevelsen inom SEAT familjen och får nu en egen själ, ett eget DNA och sin egen identitet. Alla nya CUPRA-modeller kommer förses med den nya CUPRA-logotypen. Det nya CUPRA-märket gör sin officiella debut den 22 februari under ett event i Barcelona. Efter detta kommer de första CUPRA-modellerna introduceras för allmänheten i början av mars under Geneva International Motor Show. I samband med att den nya logotypen presentaras lanseras också en officiella hemsida för det nya varumärket: www.cupraofficial.com SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och h