SEAT är det tredje största bilmärket på privatleasing

Fjärde året kunderna erbjuds Trygghetspaket / Tredje största bilmärket inom privatleasing på den svenska marknaden

Södertälje2015-01-25 – SEAT är inne på sitt fjärde år att erbjuda konsumenterna ett Trygghetspaket* vilket inkluderar 3 års fri service och 3 års nybilsgaranti oavsett vilken modell kunden väljer när köpet finansieras genom SEAT Finans. SEAT har de senaste åren stärkt sin position på privatmarknaden generellt och har en kraftigt framskjuten position när det kommer till den växande trenden privatleasing där Trygghetspaketet anses vara en starkt bidragande framgångsfaktor.

Kunderna är verkligen supernöjda med vårt Trygghetspaket och det ihop med privatleasingen är stor del till vår framgång under föregående år”, säger Per Brinkenberg, märkeschef, SEAT Sverige.

SEAT – tredje största bilmärket på privatleasing
SEAT utmärker sig genom att vara ett av de bilmärken som har absolut högst andel privatleasing bland sålda privatbilar och hamnar totalt som det tredje största bilmärket inom denna genre. SEAT Leon ligger på fjärdeplats bland de modeller som är störst inom privatleasing medan SEAT Ibiza återfinns på en sjundeplats.

”Leon och Ibiza är lysande exempel på mycket bil för pengarna i respektive klass och så även vid leasingupplägg. Vårt erbjudande med att privatleasa bilen och att erbjuda nybilsgaranti och fri service under leasingperioden är ett konkurrenskraftigt erbjudande på marknaden. Ett enkelt, ekonomiskt lättöverskådligt och bekymmersfritt bilägande vilket vi fått bekräftelse på att kunderna uppskattar”, avslutar Per.

*SEAT Trygghet medföljer utan extra kostnad när du finansierar din nya SEAT genom SEAT Finans. I paketet ingår fri service i 3 år (eller 4500 mil, det som uppnåtts först) och förlängd nybilsgaranti i 3 år (eller 9000 mil, det som uppnåtts först). Garantin följer bilen försutsatt att bilen är servad enligt bilens serviceintervaller.

Källa privatleasingstatistik: Vroom

För ytterligare information, kontakta Sanna Strömbäck, SEAT Sverige, 070-165 18 46 eller sanna.stromback@seat.se

SEAT är den enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. Detta multinationella företag med huvudkontor i Martorell (Barcelona) ingår i Volkswagen Group och finns representerat i 75 länder. Under 2015 såldes 400 037 (den högsta siffran sean 2007). Över 80% av volymen exporterades utanför Spanien.

SEAT Group sysselsätter över 14.000 personer på tre produktionsplatser – Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell, där bland annat de framgångsrika modellerna Ibiza och Leon produceras. I tillägg producerar företaget modellen Alhambra i Portugal, modellen Mii i Slovakien och modellen Toledo i  Tjeckien.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna  ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I år firar SEAT Technical Centre sitt 40-års jubileum. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad energieffektivitet, liksom återvinning och resursoptimering.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är