SEAT är det tredje största bilmärket på privatleasing

Fjärde året kunderna erbjuds Trygghetspaket / Tredje största bilmärket inom privatleasing på den svenska marknaden

Södertälje2015-01-25 – SEAT är inne på sitt fjärde år att erbjuda konsumenterna ett Trygghetspaket* vilket inkluderar 3 års fri service och 3 års nybilsgaranti oavsett vilken modell kunden väljer när köpet finansieras genom SEAT Finans. SEAT har de senaste åren stärkt sin position på privatmarknaden generellt och har en kraftigt framskjuten position när det kommer till den växande trenden privatleasing där Trygghetspaketet anses vara en starkt bidragande framgångsfaktor.

Kunderna är verkligen supernöjda med vårt Trygghetspaket och det ihop med privatleasingen är stor del till vår framgång under föregående år”, säger Per Brinkenberg, märkeschef, SEAT Sverige.

SEAT – tredje största bilmärket på privatleasing
SEAT utmärker sig genom att vara ett av de bilmärken som har absolut högst andel privatleasing bland sålda privatbilar och hamnar totalt som det tredje största bilmärket inom denna genre. SEAT Leon ligger på fjärdeplats bland de modeller som är störst inom privatleasing medan SEAT Ibiza återfinns på en sjundeplats.

”Leon och Ibiza är lysande exempel på mycket bil för pengarna i respektive klass och så även vid leasingupplägg. Vårt erbjudande med att privatleasa bilen och att erbjuda nybilsgaranti och fri service under leasingperioden är ett konkurrenskraftigt erbjudande på marknaden. Ett enkelt, ekonomiskt lättöverskådligt och bekymmersfritt bilägande vilket vi fått bekräftelse på att kunderna uppskattar”, avslutar Per.

*SEAT Trygghet medföljer utan extra kostnad när du finansierar din nya SEAT genom SEAT Finans. I paketet ingår fri service i 3 år (eller 4500 mil, det som uppnåtts först) och förlängd nybilsgaranti i 3 år (eller 9000 mil, det som uppnåtts först). Garantin följer bilen försutsatt att bilen är servad enligt bilens serviceintervaller.

Källa privatleasingstatistik: Vroom

För ytterligare information, kontakta Sanna Strömbäck, SEAT Sverige, 070-165 18 46 eller sanna.stromback@seat.se

SEAT är den enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. Detta multinationella företag med huvudkontor i Martorell (Barcelona) ingår i Volkswagen Group och finns representerat i 75 länder. Under 2015 såldes 400 037 (den högsta siffran sean 2007). Över 80% av volymen exporterades utanför Spanien.

SEAT Group sysselsätter över 14.000 personer på tre produktionsplatser – Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell, där bland annat de framgångsrika modellerna Ibiza och Leon produceras. I tillägg producerar företaget modellen Alhambra i Portugal, modellen Mii i Slovakien och modellen Toledo i  Tjeckien.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna  ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I år firar SEAT Technical Centre sitt 40-års jubileum. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad energieffektivitet, liksom återvinning och resursoptimering.

Robert Dahlgren STCC-mästare redan första året med SEAT16.9.2017 12:57Pressmeddelande

/ Första STCC-titeln för Robert Dahlgren redan första året med SEAT Södertälje 16/09/17 – Robert Dahlgren gjorde processen kort i STCC-finalen på Mantorp och säkrade SM-titeln redan i första heatet. Efter att ha undvikit en krasch på första varvet körde Dahlgren säkert in som 6:a och säkrade därmed titeln redan första året med SEAT. - Jag är så jävla glad och stolt! Stolt över teamet, stolt över mig själv och stolt över den insats vi alla gjort tillsammans denna säsong. Jag hade inte kunnat ta min första STCC-titel på ett bättre sätt. Bilen har fungerat fantastiskt bra hela säsongen och jag är oerhört nöjd över att vara en del av SEAT Dealer Team – PWR Racing, säger Dahlgren efter första titeln. .- Vi är otroligt glada för Robert och teamets skull! Robert är en fantastisk förare och vi är stolta över att vi på SEAT har kunnat ge honom rätt förutsättningar för att bli bäst i Sverige. SEAT Dealer Team – PWR Racing har jobbat otroligt hårt hela säsongen och vi är superglada över att ha ta

Första SM-titeln nära för Dahlgren & SEAT13.9.2017 11:08Pressmeddelande

Södertälje 13/07/17 - Efter tretton år hos Volvo och nästan lika många försök att bärga STCC-titeln ser Robert Dahlgren efter bytet till SEAT ut att gå mot sin första seger i det prestigefyllda mästerskapet. En vinst blir inte bara Dahlgrens första i STCC utan också det första SM-tecknet för SEAT. - Jag trivs oerhört bra i SEAT Dealer Team - PWR Racing. Hela teamet jobbar effektivt ihop, allt från mekaniker och däcktekniker till data- & raceingenjörer. Det gäller att utvecklas kontinuerligt under hela säsongen och det har vi gjort, därför har vi riktigt bra slagläge på mästartiteln nu. Jag känner mig både trygg och stark inför finalen. SM-guldet ska bärgas, det finns inget annat, säger Robert Dahlgren. STCC-finalen går av stapeln lördag den 16 september på Mantorp Park. En klassisk final som många gånger varit spännande ända in i det sista. Inför årets batalj har Dahlgren dock så pass stort försprång att mästerskapet kan avgöras redan under fredagens kval. Totalt tre poäng delas ut til