SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway

Ring Knutstorp

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare.

Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing.

Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt.

Förra helgen var en fantastisk start på säsongen för teamet och alla, från mekaniker och ingenjörer, till oss förare, presterade på en hög nivå. Jag ser fram emot att komma ut på banan och få tävla igen, säger Robert Dahlgren.

Tester och kval körs under lördagen, där startpositionerna för söndagens två race avgörs. Race ett startar enligt kvalresultatet och race två körs med omvänd startordning, där topp tio vänds. Den som kvalat etta startar alltså från tionde startruta medan den som kvalat tia får starta i pole position, osv.

Vi önskar SEAT Dealer Team stort lycka till i helgens tävlingar och hoppas på fortsatta framgångar för våra förare och tävlingsbilarna CUPRA TCR, säger Per Brinkenberg, märkeschef SEAT Sverige.

Racehelg Knutstorp
CUPRA TCR
CUPRA TCR
Race Ring Knutstorp

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2017 sålde SEAT 468.400 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 6495 bilar under 2017, en ökning med 9 procent med en marknadsandel på 1,64 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för