SEAT Dealer Team - PWR Racing samlar styrkorna för nästa deltävling i TCR Scandinavia.

Södertälje 2019-05-29. -Teamets två CUPRA TCR är lastade och på väg till klassisk racingmark, Anderstorp Raceway i Småland. Mikaela Åhlin-Kottulinsky blev teamets bäste poängplockare i premiären på Ring Knutstorp när hon tog pole position och ledde huvudracet från start till mål framför teamkollegan Robert Dahlgren. Nu siktar teamet mot ytterligare triumfer.

Att ta pole position och vinna direkt i premiären var en drömstart på säsongen. Tyvärr gick andra heatet inte min väg, så nu gäller det att plocka fler poäng på Anderstorp för att avancera i mästerskapet. Jag ser fram emot en ny tävlingshelg, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

SEAT Dealer Team var dominanta under 2018 års upplaga av Anderstorp-racet och blev 1-2-3 i huvudracet. Men med nya förutsättningar 2019, bland annat i form av ny däckleverantör för serien, krävs hårt arbete för att nå liknande framgångar. Teamet är ödmjuka inför uppgiften. Att åka snabbt på den drygt fyra kilometer långa, forna F1-banan kräver mycket av både förare och team.

Jag har bra minnen från Anderstorp tillsammans med teamet. Vi var riktigt starka här med våra CUPRA TCR förra säsongen. Vi var snabba i årets premiär också men fick inte ut maximal poäng i relation till farten. Vi har maximalt fokus på att klättra i mästerskapstabellen under kommande helg, säger Robert Dahlgren.

Kvalet på Anderstorp Raceway körs under lördagen 1/6 och de två tävlingsheaten avgörs söndag 2/6.