SEAT Dealer Team imponerade i STCC-premiären - två segrar och fyra pallplatser totalt

Södertälje 07/05/17 –SEAT Dealer Team - PWR Racing hade en mycket lyckad lördag på Ring Knutstorp under helgens STCC-premiär. Robert Dahlgren och Daniel Haglöf tog totalt två segrar och fyra pallplatser i sina SEAT Leon TCR. Dahlgren och Haglöfs fina insatser innebär att SEAT leder teammästerskapet och även ledning för Dahlgren i förarmästerskapet.

- Vi kunde knappast fått en bättre start på årets STCC-säsong, SEAT Dealer Team visar att vår SEAT Leon TCR är den vassaste bilen i mästerskapet just nu. Vi på SEAT Sverige är såklart extremt glada över att vårt märke presterar så bra redan från start i ett så här tufft mästerskap, säger Per Brinkenberg, märkeschef SEAT Sverige.

Robert Dahlgren var den som lyckades bäst och vann två av de tre racen. I race nummer tre slutade Dahlgren på en andraplats samtidigt som Daniel Haglöf lyckades knipa tredjeplatsen.

- När man visualiserar en tävlingshelg i förhand är det ungefär såhär den ser ut. Även om jag givetvis ville ta segern i alla tre race kan jag inte vara annat än nöjd med dubbla vinster och en andraplats. Vi har fått en bra start på vår jakt efter STCC-titlarna, men det gäller att fortsätta arbeta hårt. Vi har en lång väg kvar att gå, säger Robert Dahlgren.

Teamkamrat Daniel Haglöf var inte långt efter med två fjärdeplatser och en tredjeplats.

- Jag hade fart för att vara med och slåss i toppen under kvalet, men efter att jag kört sönder bilen i första kvalpasset blev det en utmaning bara att ta sig till Q3. Våra mekaniker gjorde en smått ofattbar insats när de bytte ett styrstag på mindre än 15 minuter. Överlag är jag nöjd med helgen och speciellt teamets insats på alla plan, säger Daniel Haglöf.

Tillsammans såg Dahlgren och Haglöf till att SEAT leder teammästerskapet inför säsongens andra race i Alastaro i Finland den 20 maj.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f