SEAT Dealer Team inför årets fjärde race – Västkustloppet i Falkenberg.

Södertälje 5/07/17 – SEAT Dealer Team - PWR Racing förbereder sig för årets fjärde STCC-deltävling. Klassiska Västkustloppet på Falkenbergs Motorbana står på schemat och i skrivande stund har teamets trailers precis lämnat basen i Dalarna. Under den senaste racehelgen på Solvalla i Stockholm återtog SEAT mästerskapsledningen genom Robert Dahlgren, som nu har siktet inställt på att utöka marginalen till tvåan Ekblom.

- Vi gjorde en smått heroisk vändning på Solvalla där hela teamet visade inför våra drygt 200 gäster och publiken på plats att det är i toppen vi hör hemma. Vi stod överst på pallen i sista racet på Solvalla och det är givetvis målsättningen inför alla race även i Falkenberg, säger Robert Dahlgren, förare på PWR Racing.

Att vara ikapp och förbi innebär inte någon vila i ett mästerskap som STCC. Utvecklingsarbetet med och kring teamets SEAT Leon Cup Racers pågår konstant för att fintrimma allt som går i jakten på STCC-titlarna. Falkenberg som är den bana med högst snitthastighet i hela tävlingskalendern blir en väldigt annorlunda kraftmätning jämfört med den tighta Solvallabanan.

- Lugna stunder är en bristvara hemma i verkstaden mellan racen. Även om bilarna inte har några uppenbara skador ska precis allt gås igenom och finjusteras för bästa möjliga prestanda under nästa race. Vi slår aldrig av på tempot, säger Daniel Haglöf, VD & förare på PWR Racing.

- Det är ingen hemlighet att vi gör den här satsningen tillsammans med PWR Racing för att bärga SM-tecknen till SEAT. Det känns som att vi är på rätt spår och hela SEAT Sverige ser fram emot att se våra SEAT Leon Cup Racers ute på banan till helgen, avslutar Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad
energieffektivitet, liksom återvinning och resursoptimering.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är