SEAT Dealer Team inför årets fjärde race – Västkustloppet i Falkenberg.

Södertälje 5/07/17 – SEAT Dealer Team - PWR Racing förbereder sig för årets fjärde STCC-deltävling. Klassiska Västkustloppet på Falkenbergs Motorbana står på schemat och i skrivande stund har teamets trailers precis lämnat basen i Dalarna. Under den senaste racehelgen på Solvalla i Stockholm återtog SEAT mästerskapsledningen genom Robert Dahlgren, som nu har siktet inställt på att utöka marginalen till tvåan Ekblom.

- Vi gjorde en smått heroisk vändning på Solvalla där hela teamet visade inför våra drygt 200 gäster och publiken på plats att det är i toppen vi hör hemma. Vi stod överst på pallen i sista racet på Solvalla och det är givetvis målsättningen inför alla race även i Falkenberg, säger Robert Dahlgren, förare på PWR Racing.

Att vara ikapp och förbi innebär inte någon vila i ett mästerskap som STCC. Utvecklingsarbetet med och kring teamets SEAT Leon Cup Racers pågår konstant för att fintrimma allt som går i jakten på STCC-titlarna. Falkenberg som är den bana med högst snitthastighet i hela tävlingskalendern blir en väldigt annorlunda kraftmätning jämfört med den tighta Solvallabanan.

- Lugna stunder är en bristvara hemma i verkstaden mellan racen. Även om bilarna inte har några uppenbara skador ska precis allt gås igenom och finjusteras för bästa möjliga prestanda under nästa race. Vi slår aldrig av på tempot, säger Daniel Haglöf, VD & förare på PWR Racing.

- Det är ingen hemlighet att vi gör den här satsningen tillsammans med PWR Racing för att bärga SM-tecknen till SEAT. Det känns som att vi är på rätt spår och hela SEAT Sverige ser fram emot att se våra SEAT Leon Cup Racers ute på banan till helgen, avslutar Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad
energieffektivitet, liksom återvinning och resursoptimering.

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f