SEAT Dealer Team siktar på att försvara titeln "Kungen av Solvalla"

/ SEAT Dealer Team - PWR Racings Daniel Haglöf och Robert Dahlgren hoppas kunna försvara titeln som kungen av Solvalla

Södertälje 15/06/17 – SEAT Dealer Team - PWR Racing laddar just nu inför en av säsongens absoluta höjdpunkter, STCC på Solvalla den 17 juni. Daniel Haglöf och Robert Dahlgren
ska i varsin SEAT Leon TCR slåss om titeln "Kungen av Solvalla". Ett epitet som de senaste två åren tillhört Daniel Haglöf, efter dubbla vinster på den trixiga stadsbanan.

- Jag ser alltid fram emot att tävla, men just Solvalla är verkligen något speciellt. Att försvara titeln i huvudstaden ett tredje år hade varit en riktig fjäder i hatten, speciellt eftersom
förutsättningarna detta år är väldigt annorlunda, säger Daniel Haglöf.

Det 20 bilar stora startfältet kommer traditionsenligt att tävla på en nyasfalterad och väldigt tight Solvallabana, något som verkligen innebär en speciell utmaning för både team och förare. Utöver
de speciella förhållandena är det den tävling som lockar absolut mest publik och SEAT Dealer Team har nästan 250 gäster på plats i teamets hospitality under lördagen.

STCC på Solvalla är verkligen en av säsongens höjdpunkter. Från SEAT Sveriges sida kommer vi finnas på plats bl.a med vår nya Leon Cupra som med sina 300 hk och racingprestanda
verkligen får visas upp i sitt rätta sammanhang. Jag vet att teamet har jobbat stenhårt med bilarna sedan Finland och har goda förhoppningar om att teamet ska kunna behålla titeln som
”kungen av Solvalla”. Jag tror på en fartfylld helg och fullsatt på läktaren, avslutar Per Brinkenberg märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder.
2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad energieffektivitet,
liksom återvinning och resursoptimering.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är