SEAT Dealer Team siktar på att försvara titeln "Kungen av Solvalla"

/ SEAT Dealer Team - PWR Racings Daniel Haglöf och Robert Dahlgren hoppas kunna försvara titeln som kungen av Solvalla

Södertälje 15/06/17 – SEAT Dealer Team - PWR Racing laddar just nu inför en av säsongens absoluta höjdpunkter, STCC på Solvalla den 17 juni. Daniel Haglöf och Robert Dahlgren
ska i varsin SEAT Leon TCR slåss om titeln "Kungen av Solvalla". Ett epitet som de senaste två åren tillhört Daniel Haglöf, efter dubbla vinster på den trixiga stadsbanan.

- Jag ser alltid fram emot att tävla, men just Solvalla är verkligen något speciellt. Att försvara titeln i huvudstaden ett tredje år hade varit en riktig fjäder i hatten, speciellt eftersom
förutsättningarna detta år är väldigt annorlunda, säger Daniel Haglöf.

Det 20 bilar stora startfältet kommer traditionsenligt att tävla på en nyasfalterad och väldigt tight Solvallabana, något som verkligen innebär en speciell utmaning för både team och förare. Utöver
de speciella förhållandena är det den tävling som lockar absolut mest publik och SEAT Dealer Team har nästan 250 gäster på plats i teamets hospitality under lördagen.

STCC på Solvalla är verkligen en av säsongens höjdpunkter. Från SEAT Sveriges sida kommer vi finnas på plats bl.a med vår nya Leon Cupra som med sina 300 hk och racingprestanda
verkligen får visas upp i sitt rätta sammanhang. Jag vet att teamet har jobbat stenhårt med bilarna sedan Finland och har goda förhoppningar om att teamet ska kunna behålla titeln som
”kungen av Solvalla”. Jag tror på en fartfylld helg och fullsatt på läktaren, avslutar Per Brinkenberg märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder.
2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad energieffektivitet,
liksom återvinning och resursoptimering.

Robert Dahlgren STCC-mästare redan första året med SEAT16.9.2017 12:57Pressmeddelande

/ Första STCC-titeln för Robert Dahlgren redan första året med SEAT Södertälje 16/09/17 – Robert Dahlgren gjorde processen kort i STCC-finalen på Mantorp och säkrade SM-titeln redan i första heatet. Efter att ha undvikit en krasch på första varvet körde Dahlgren säkert in som 6:a och säkrade därmed titeln redan första året med SEAT. - Jag är så jävla glad och stolt! Stolt över teamet, stolt över mig själv och stolt över den insats vi alla gjort tillsammans denna säsong. Jag hade inte kunnat ta min första STCC-titel på ett bättre sätt. Bilen har fungerat fantastiskt bra hela säsongen och jag är oerhört nöjd över att vara en del av SEAT Dealer Team – PWR Racing, säger Dahlgren efter första titeln. .- Vi är otroligt glada för Robert och teamets skull! Robert är en fantastisk förare och vi är stolta över att vi på SEAT har kunnat ge honom rätt förutsättningar för att bli bäst i Sverige. SEAT Dealer Team – PWR Racing har jobbat otroligt hårt hela säsongen och vi är superglada över att ha ta

Första SM-titeln nära för Dahlgren & SEAT13.9.2017 11:08Pressmeddelande

Södertälje 13/07/17 - Efter tretton år hos Volvo och nästan lika många försök att bärga STCC-titeln ser Robert Dahlgren efter bytet till SEAT ut att gå mot sin första seger i det prestigefyllda mästerskapet. En vinst blir inte bara Dahlgrens första i STCC utan också det första SM-tecknet för SEAT. - Jag trivs oerhört bra i SEAT Dealer Team - PWR Racing. Hela teamet jobbar effektivt ihop, allt från mekaniker och däcktekniker till data- & raceingenjörer. Det gäller att utvecklas kontinuerligt under hela säsongen och det har vi gjort, därför har vi riktigt bra slagläge på mästartiteln nu. Jag känner mig både trygg och stark inför finalen. SM-guldet ska bärgas, det finns inget annat, säger Robert Dahlgren. STCC-finalen går av stapeln lördag den 16 september på Mantorp Park. En klassisk final som många gånger varit spännande ända in i det sista. Inför årets batalj har Dahlgren dock så pass stort försprång att mästerskapet kan avgöras redan under fredagens kval. Totalt tre poäng delas ut til