SEAT Dealer Team siktar på att försvara titeln "Kungen av Solvalla"

/ SEAT Dealer Team - PWR Racings Daniel Haglöf och Robert Dahlgren hoppas kunna försvara titeln som kungen av Solvalla

Södertälje 15/06/17 – SEAT Dealer Team - PWR Racing laddar just nu inför en av säsongens absoluta höjdpunkter, STCC på Solvalla den 17 juni. Daniel Haglöf och Robert Dahlgren
ska i varsin SEAT Leon TCR slåss om titeln "Kungen av Solvalla". Ett epitet som de senaste två åren tillhört Daniel Haglöf, efter dubbla vinster på den trixiga stadsbanan.

- Jag ser alltid fram emot att tävla, men just Solvalla är verkligen något speciellt. Att försvara titeln i huvudstaden ett tredje år hade varit en riktig fjäder i hatten, speciellt eftersom
förutsättningarna detta år är väldigt annorlunda, säger Daniel Haglöf.

Det 20 bilar stora startfältet kommer traditionsenligt att tävla på en nyasfalterad och väldigt tight Solvallabana, något som verkligen innebär en speciell utmaning för både team och förare. Utöver
de speciella förhållandena är det den tävling som lockar absolut mest publik och SEAT Dealer Team har nästan 250 gäster på plats i teamets hospitality under lördagen.

STCC på Solvalla är verkligen en av säsongens höjdpunkter. Från SEAT Sveriges sida kommer vi finnas på plats bl.a med vår nya Leon Cupra som med sina 300 hk och racingprestanda
verkligen får visas upp i sitt rätta sammanhang. Jag vet att teamet har jobbat stenhårt med bilarna sedan Finland och har goda förhoppningar om att teamet ska kunna behålla titeln som
”kungen av Solvalla”. Jag tror på en fartfylld helg och fullsatt på läktaren, avslutar Per Brinkenberg märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder.
2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad energieffektivitet,
liksom återvinning och resursoptimering.

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f

SEATs nya 7-sitsiga SUV kommer heta SEAT Tarraco20.2.2018 11:16Pressmeddelande

/ För första gången har SEAT låtit sina fans bestämma namnet på en av sina modeller genom en omröstning. Mer än 146.000 personer från 134 länder deltog i omröstningen. / Det vinnande alternativet Tarraco fick mer än 35% av rösterna och kommer därmed namnge SEATs nya 7-sitsiga SUV / Den 7-sitsiga SUVen lanseras i slutet av 2018 Södertälje, 20/02/2018. – SEAT Tarraco. Det är namnet på SEATs tredje SUV. Namnet bestämdes genom en omröstning bland SEAT fans. Omröstningen startade under sommaren 2017 och totalt deltog 146 124 personer från 134 länder i tävlingen #SEATseekingName. Det vinnande alternativet blev Tarraco som fick 35% av rösterna. Tarraco är det historiska namnet på Tarragona som ligger strax söder om SEATs hemstad Barcelona och är en av de äldsta romerska bosättningarna på den Iberiska halvön. Staden har ett rikt arv av kultur, historia och arkitektur och en ungdomlig känsla vilket är värden som är i linje med SEATs kärnvärden och vad SEAT vill förmedla med sina bilar. Tarraco