SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen.

- Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing.

Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats.

- Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är att klättra ytterligare i mästerskapet, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Deltävlingen i Falkenberg körs på en av säsongens snabbaste banor, Falkenberg Motorbana, en klassiker i STCC-kalendern. Här ställs teamen inför helt andra utmaningar än vid de två tidigare deltävlingarna denna säsong. Kvalet körs på lördag och de två racen på söndag.

- Årets säsongsinledning är ett tydligt kvitto på vilken kvalitet våra CUPRA TCR-bilar levererar. Vi har seriens bästa bilar och förare och att vi presterar på den här nivån känns fantastiskt kul. Vi ser fram emot kommande tävlingshelg och hoppas på fortsatta framgångar för CUPRA, teamet och förarna, säger Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2017 sålde SEAT 468.400 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 6495 bilar under 2017, en ökning med 9 procent med en marknadsandel på 1,64 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.