SEAT Dealer Teams jakt på SM-titeln i banracing fortsätter i Karlskoga

Södertälje 08/08/17 – När svensk elitracing vaknar till liv igen efter drygt en månads sommarvila är det med SEAT Dealer Teams Robert Dahlgren i mästerskapsledning. STCC-säsongen 2017 går in på sin andra halva och tre deltävlingar återstår: Karlskoga, Anderstorp och finalen på Mantorp Park.

Även om vi haft långt ifrån en perfekt inledning på säsongen har vi ändå skaffat oss ett bra utgångsläge inför de tre avslutande tävlingshelgerna. Men hur klyschigt det än låter ska jobbet fortfarande göras och inget är avgjort förrän vi har en ointaglig poängmarginal till tvåan i mästerskapet. Hungern efter min och SEAT Dealer Teams första STCC-titel växer sig starkare för varje dag, säger Robert Dahlgren, förare i SEAT Dealer Team.

Karlskoga och Gelleråsbanan är klassisk STCC-mark och brukar vara ett av de mer välbesökta racen i kalendern. Publiken fick förra året se SEAT Dealer Team-föraren Daniel Haglöf på pallen i båda racen samtidigt som Robert Dahlgren vann ett av dem. Det är således en bana som teamets förare visat sig vara starka på.

Gelleråsen är en bana jag trivs på och även om jag inte är hemmaförare i den bemärkelsen så är det ändå den STCC-bana som ligger närmast Dalarna, där både jag och teamet har vår bas. Jag ser fram emot helgen och framförallt den fortsatta fighten i både team- och förarmästerskapet i STCC. Vi har fler växlar att lägga i och kommer att göra allt för en stark avslutning på säsongen, säger Daniel Haglöf, förare och VD för SEAT Dealer Team.

Då Johan Kristoffersson missar årets två sista deltävlingar ser upplösningen ut att stå mellan Dahlgren och Fredrik Ekblom som just nu är 32 poäng bakom i tabellen, en duell mellan två minst sagt rutinerade förare, tillsammans har de hela 26 STCC-säsonger bakom sig.

- Vi på SEAT Sverige ser fram emot en spännande avslutning på årets STCC-mästerskap där Dahlgren och vår SEAT Leon Cup Racer går segrande ur striden. Att fighten främst står mellan SEAT och vårt syskonmärke Volkswagen känns roligt, säger Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f