SEAT-dominans när STCC var tillbaka efter sommaruppehållet

Södertälje 13/08/17 – SEAT Dealer Team - PWR Racing satte ner foten ordentligt när STCC-säsongen rullade in på sin andra halva. Efter att ha placerat sig tvåa, femma och etta i de tre kvalpassen på lördagen stod mästerskapsledaren Robert Dahlgren för en stark insats under söndagens tre race. P1, P3 och P1 blev resultatraden. Teamkollegan Daniel Haglöf var också snabb hela helgen men fick utdelning först i sista racet när han tog andraplatsen bakom Dahlgren. Därmed säkrades SEAT Dealer Teams första dubbelseger för säsongen.

- Helgens resultat känns oerhört bra! Vi har tagit stora kliv framåt ända sedan årets tredje deltävling på Solvalla och nu får vi ordentlig utdelning på den fart som finns i våra SEAT Leon Cup Racers. Vi tar med oss en mästerskapsledning på 40 poäng till nästa deltävling i Anderstorp, det känns riktigt bra även om mycket jobb återstår innan titeln är säkrad, säger Robert Dahlgren.

Mästerskapsfighten som tydligt står mellan Robert Dahlgren i SEAT och Fredrik Ekblom i Volkswagen fortsätter den tredje september på den forna F1-banan Anderstorp Raceway i Småland och avslutas sedan med final på Mantorp Park. Anderstorp och Mantorp är betydligt större och snabbare i sin karaktär än många andra svenska banor, något som borde passa SEAT Leon Cup Racerns vassa aerodynamik.

- SEAT Dealer Team - PWR Racing och Robert Dahlgren har kopplat grepp om SM-titeln och visar tydligt hur snabb vår SEAT Leon är ute på bana. Att bevittna teamets framgångar på plats denna helg var en grym upplevelse, avlutar Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är