SEAT Sverige

SEAT först ut i Norden att sponsra Spotifys populära spellista ”Discover Weekly”

Dela
  • SEAT blir först i Norden att sponsra Spotifys Discover Weekly, spellistan som utformas efter varje individs personliga musikintresse
  • Samarbetet är en del i SEATs musikstrategi och skapar en naturlig koppling mellan SEATs bilar och musik

Södertälje, 4 mars 2020. SEAT blir första annonsör i Norden att sponsra den individuellt genererade spellistan Discover Weekly på Spotify, som är ett spännande upplägg som passar den målgrupp SEAT vänder sig till, yngre personer som är vana att aktivt ta egna beslut och gärna uttrycker sig individuellt.

SEAT har en stor kärlek för musik och en uttalad musikstrategi. Märket har under flera år aktiverat sig på bred front inom området och bland annat varit partner till några av världens största musikfestivaler som Primavera Sound i Barcelona och Lollapaloza i Tyskland. Kopplingen mellan mobilitet och musik är både stark och naturlig och de flesta av SEATs bilmodeller kan utrustas med ljudsystemet Beats Audio, för en maximal musikupplevelse även i bilen.

”Musik är en viktig del i SEATs DNA och Spotify är en naturlig samarbetspartner för oss. Dels går det helt i linje med vår uttalade musikstrategi och så delar vi många värden som innovation, tillväxt och ett ungdomligt mindset.” säger Helena Tufvesson, marknadschef för SEAT Sverige.  

Samarbetet innebär stor och kontinuerlig exponering i Spotifys plattform för SEAT under 2020, förutom Discover Weekly syns även SEAT med andra ljud- och videoannonser.

”Vi ser väldigt positivt att SEAT satsar stort på att bygga relation genom att sponsra en av våra mest populära spellistor - Discover Weekly. Att som varumärke kunna verka i en unik och helt personlig kontext är oerhört värdefullt och vi ser fram emot att se vad för mer spännande saker vi kan göra tillsammans under året”, säger Patrik Kleiner, Client Service Manager, Spotify AB.

Discover Weekly uppdateras varje måndag med en ny unik spellista som baseras på användarens egna musikval samt vad andra Spotify-användare med liknande musiksmak har valt att lyssna på. SEAT ser fram emot att testa det spännande konceptet och att fortsätta utforska de möjligheter och potential som detta ger.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Om

SEAT Sverige
SEAT Sverige



http://www.seat.se

SEAT är det enda bilföretag som designar, konstruerar, tillverkar och marknadsför sina bilar i Spanien. Det multinationella företaget, som ingår i Volkswagen-koncernen, har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona), exporterar 80% av sina bilar och är verksamt i 80 länder på alla fem kontinenter. 2019 sålde SEAT 574.100 bilar och satte med det ett nytt försäljningsrekord i företagets i historia.

SEAT-koncernen har fler än 15.000 anställda och tre produktionsanläggningar – Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell – där de mycket populära modellerna Ibiza, Arona och Leon tillverkas. Dessutom tillverkas Ateca i Tjeckien, Tarraco i Tyskland, Alhambra i Portugal och Mii electric, SEATs första helt eldrivna bil, i Slovakien.

Det multinationella företaget har en teknikavdelning som fungerar som ett kunskapscenter där fler än 1.000 ingenjörer arbetar med att utveckla innovativa lösningar. SEAT är det spanska företag som satsar mest på forskning och utveckling. Den senaste uppkopplingstekniken finns redan integrerad i företagets modellutbud, och SEAT är för närvarande starkt engagerat i en global digitaliseringsprocess för framtidens mobilitet.

Följ SEAT Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från SEAT Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:43:26 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye