SEAT först ut i Norden att sponsra Spotifys populära spellista ”Discover Weekly”

• SEAT blir först i Norden att sponsra Spotifys Discover Weekly, spellistan som utformas efter varje individs personliga musikintresse
  • Samarbetet är en del i SEATs musikstrategi och skapar en naturlig koppling mellan SEATs bilar och musik

Södertälje, 4 mars 2020. SEAT blir första annonsör i Norden att sponsra den individuellt genererade spellistan Discover Weekly på Spotify, som är ett spännande upplägg som passar den målgrupp SEAT vänder sig till, yngre personer som är vana att aktivt ta egna beslut och gärna uttrycker sig individuellt.

SEAT har en stor kärlek för musik och en uttalad musikstrategi. Märket har under flera år aktiverat sig på bred front inom området och bland annat varit partner till några av världens största musikfestivaler som Primavera Sound i Barcelona och Lollapaloza i Tyskland. Kopplingen mellan mobilitet och musik är både stark och naturlig och de flesta av SEATs bilmodeller kan utrustas med ljudsystemet Beats Audio, för en maximal musikupplevelse även i bilen.

”Musik är en viktig del i SEATs DNA och Spotify är en naturlig samarbetspartner för oss. Dels går det helt i linje med vår uttalade musikstrategi och så delar vi många värden som innovation, tillväxt och ett ungdomligt mindset.” säger Helena Tufvesson, marknadschef för SEAT Sverige.

Samarbetet innebär stor och kontinuerlig exponering i Spotifys plattform för SEAT under 2020, förutom Discover Weekly syns även SEAT med andra ljud- och videoannonser.

”Vi ser väldigt positivt att SEAT satsar stort på att bygga relation genom att sponsra en av våra mest populära spellistor - Discover Weekly. Att som varumärke kunna verka i en unik och helt personlig kontext är oerhört värdefullt och vi ser fram emot att se vad för mer spännande saker vi kan göra tillsammans under året”, säger Patrik Kleiner, Client Service Manager, Spotify AB.

Discover Weekly uppdateras varje måndag med en ny unik spellista som baseras på användarens egna musikval samt vad andra Spotify-användare med liknande musiksmak har valt att lyssna på. SEAT ser fram emot att testa det spännande konceptet och att fortsätta utforska de möjligheter och potential som detta ger.

SEAT är det enda bilföretag som designar, konstruerar, tillverkar och marknadsför sina bilar i Spanien. Det multinationella företaget, som ingår i Volkswagen-koncernen, har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona), exporterar 80% av sina bilar och är verksamt i 80 länder på alla fem kontinenter. 2019 sålde SEAT 574.100 bilar och satte med det ett nytt försäljningsrekord i företagets i historia.

SEAT-koncernen har fler än 15.000 anställda och tre produktionsanläggningar – Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell – där de mycket populära modellerna Ibiza, Arona och Leon tillverkas. Dessutom tillverkas Ateca i Tjeckien, Tarraco i Tyskland, Alhambra i Portugal och Mii electric, SEATs första helt eldrivna bil, i Slovakien.

Det multinationella företaget har en teknikavdelning som fungerar som ett kunskapscenter där fler än 1.000 ingenjörer arbetar med att utveckla innovativa lösningar. SEAT är det spanska företag som satsar mest på forskning och utveckling. Den senaste uppkopplingstekniken finns redan integrerad i företagets modellutbud, och SEAT är för närvarande starkt engagerat i en global digitaliseringsprocess för framtidens mobilitet.

SEAT och CUPRA förverkligar elbilsoffensiven3.3.2020 16:50:29 CETPressmeddelande

Företaget premiärvisar nu serieversionen av unika CUPRA Formentor CUPRA Formentor kommer att byggas vid fabriken i Martorell, den lanseras sista kvartalet i år och kommer att erbjudas i plug-in hybrid och förbränningsmotorversion SEATs försäljningskurva fortsätter att stiga, tvärt emot trenden på den annars vikande marknaden Martorell, 3 mars 2019. SEAT är i nu full gång med att förverkliga den plan för elektrifiering företaget presenterade ifjol. Efter att ha premiärvisat den nya generationen av SEAT och CUPRA Leon, som båda kan fås som plug-in hybrid, presenterades nu serieversionen av CUPRA Formentor. Istället för att hålla världspremiären som planerat på den inställda bilsalongen i Genève, valde man att avtäcka CUPRA Formentor via en webbsänd videokonferens. Formentor är den första modell som utvecklats speciellt för CUPRA och kommer också att finnas i en plug-in hybridversion. Med elektrifieringen av sitt modellutbud vill SEAT erbjuda sina kunder ett mer hållbart alternativ, alla

SEAT och CUPRA tar med sig en mängd nyheter till Genèvesalongen26.2.2020 20:35:32 CETPressmeddelande

Världspremiär för produktionsversionen av CUPRA Formentor, den första modellen som exklusivt utvecklats av CUPRA Publik debut för CUPRA Leon i både 5-dörrars och Sportstourer version Helt nya SEAT Leons modellprogram presenteras, inklusive utbudet av alternativa drivlinor som exempelvis Plug-in hybrid och CNG SEAT Tarraco FR, en efterlängtad utrustningsnivå som tillför en ny dimension till varumärkets största SUV SEAT presenterar det absolut senaste inom urban mobilitet, en presentation ursprungligen ämnad för Mobile World Congress Martorell, 26 februari 2020, Under årets Genèvesalong kommer SEAT och CUPRA att bjuda på en mängd nya och spännande nyheter, bland annat världspremiären av CUPRA Formentor, den första modellen exklusivt utvecklad av CUPRA, och den publika debuten av CUPRA Leon. Även SEAT Leon visar upp ett bred modellpalett inkl. alternativa drivlinor som mild-hybrid, plug-in hybrid och även CNG, dessutom är det premiär för SEAT Tarraco FR. “Genèvesalongen blir bland de förs