SEAT fortsätter som Official Car för STCC under 2018

SEAT fortsätter samarbetet med STCC

/ SEAT fortsätter som Official Car för STCC under 2018
/ SEAT Leon ST Cupra och SEAT Ateca finns med på samtliga STCC-race som Safety Car, Medical Car och Rescue Car

Södertälje, 18/04/2018. – Första helgen i maj är det efterlängtad premiär för STCC säsongen på Ring Knutstorp med ett starkt SEAT Dealer team på startlinjen. Nu är det även klart att SEAT fortsätter sitt engagemang i STCC och går in som Official Car under 2018.

Förra årets engagemang gav positiva ringar på vattnet och förstärkte vår position inom racing. Vår satsning inom motorsport är en del av en långsiktig strategi och med lanseringen av vårt nya märke CUPRA är det naturligt för oss att fortsätta vårt engagemang i STCC-serien. Vi har ett starkare team till årets serie med fler förare och ambitionen är att ta hem fler titlar under 2018, säger Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

SEAT Leon ST Cupra och SEAT Ateca kommer finnas med som Safety Car, Medical Car och Rescue Car på samtliga race.

Vi är glada att kunna fortsätta vårt samarbete med SEAT. Förra årets samarbete var väldigt lyckat och SEAT visade under seriens gång att man har bilar med prestanda i toppklass. Med SEATs rötter inom racing så tycker vi SEAT passar perfekt ihop med STCC, säger Daniel Sporre, STCC AB.

Den 5:e maj är det premiär för årets STCC-serie på Ring Knutstorp.

Per Brinkenberg, märkeschef SEAT Sverige
STCC

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2017 sålde SEAT 468.400 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 6495 bilar under 2017, en ökning med 9 procent med en marknadsandel på 1,64 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f