SEAT fortsätter som Official Car för STCC under 2018

SEAT fortsätter samarbetet med STCC

/ SEAT fortsätter som Official Car för STCC under 2018
/ SEAT Leon ST Cupra och SEAT Ateca finns med på samtliga STCC-race som Safety Car, Medical Car och Rescue Car

Södertälje, 18/04/2018. – Första helgen i maj är det efterlängtad premiär för STCC säsongen på Ring Knutstorp med ett starkt SEAT Dealer team på startlinjen. Nu är det även klart att SEAT fortsätter sitt engagemang i STCC och går in som Official Car under 2018.

Förra årets engagemang gav positiva ringar på vattnet och förstärkte vår position inom racing. Vår satsning inom motorsport är en del av en långsiktig strategi och med lanseringen av vårt nya märke CUPRA är det naturligt för oss att fortsätta vårt engagemang i STCC-serien. Vi har ett starkare team till årets serie med fler förare och ambitionen är att ta hem fler titlar under 2018, säger Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

SEAT Leon ST Cupra och SEAT Ateca kommer finnas med som Safety Car, Medical Car och Rescue Car på samtliga race.

Vi är glada att kunna fortsätta vårt samarbete med SEAT. Förra årets samarbete var väldigt lyckat och SEAT visade under seriens gång att man har bilar med prestanda i toppklass. Med SEATs rötter inom racing så tycker vi SEAT passar perfekt ihop med STCC, säger Daniel Sporre, STCC AB.

Den 5:e maj är det premiär för årets STCC-serie på Ring Knutstorp.

Per Brinkenberg, märkeschef SEAT Sverige
STCC

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2017 sålde SEAT 468.400 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 6495 bilar under 2017, en ökning med 9 procent med en marknadsandel på 1,64 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är