SEAT fortsätter som Official Car för STCC under 2018

SEAT fortsätter samarbetet med STCC

/ SEAT fortsätter som Official Car för STCC under 2018
/ SEAT Leon ST Cupra och SEAT Ateca finns med på samtliga STCC-race som Safety Car, Medical Car och Rescue Car

Södertälje, 18/04/2018. – Första helgen i maj är det efterlängtad premiär för STCC säsongen på Ring Knutstorp med ett starkt SEAT Dealer team på startlinjen. Nu är det även klart att SEAT fortsätter sitt engagemang i STCC och går in som Official Car under 2018.

Förra årets engagemang gav positiva ringar på vattnet och förstärkte vår position inom racing. Vår satsning inom motorsport är en del av en långsiktig strategi och med lanseringen av vårt nya märke CUPRA är det naturligt för oss att fortsätta vårt engagemang i STCC-serien. Vi har ett starkare team till årets serie med fler förare och ambitionen är att ta hem fler titlar under 2018, säger Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

SEAT Leon ST Cupra och SEAT Ateca kommer finnas med som Safety Car, Medical Car och Rescue Car på samtliga race.

Vi är glada att kunna fortsätta vårt samarbete med SEAT. Förra årets samarbete var väldigt lyckat och SEAT visade under seriens gång att man har bilar med prestanda i toppklass. Med SEATs rötter inom racing så tycker vi SEAT passar perfekt ihop med STCC, säger Daniel Sporre, STCC AB.

Den 5:e maj är det premiär för årets STCC-serie på Ring Knutstorp.

Per Brinkenberg, märkeschef SEAT Sverige
STCC

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2017 sålde SEAT 468.400 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 6495 bilar under 2017, en ökning med 9 procent med en marknadsandel på 1,64 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT säljer för första gången över 200 000 bilar under årets första fyra månader10.5.2019 08:51:50 CESTPressmeddelande

Från januari till april ökade försäljningen med 7 % i jämförelse med samma period 2018 SEAT uppnådde de bästa resultaten någonsin för april – 51 000 sålda bilar Tyskland, Frankrike och Italien uppvisade tvåsiffrig tillväxt CUPRA-försäljningen steg med 82 %till slutet av april Martorell, 2019-05-10. SEAT:s globala försäljning ökade med 7 % från januari till april 2019 jämfört med samma period under föregående år. För första gången sålde SEAT fler än 200 000 bilar, närmare bestämt 202 600, under årets första fyra månader. Från januari till april 2018 levererade SEAT 189 300 bilar, vilket vid den tidpunkten också var det bästa resultatet någonsin. SEAT sålde 51 000 bilar under april, vilket är 1,8 % mer än 2018 års resultat. Det var den bästa aprilmånaden någonsin och överskred siffran 50 100 från året innan. Försäljningen av det nya CUPRA*-varumärket fortsätter dessutom att slå rekord. Under årets första fyra månader sålde CUPRA 7 900 bilar, vilket är 82,3 % mer än under samma period 201

SEAT gör framsteg med CNG-utbud11.4.2019 16:16:06 CESTPressmeddelande

SEAT strävar efter att minska sin miljöpåverkan genom att öka rollen för komprimerad naturgas i bränsleblandningen Märket har ett av de största utbuden av CNG, inklusive Mii Ecofuel, Ibiza TGI, Arona TGI och Leon TGI, som erbjuder en bil för varje kunds behov CNG är ett överkomligt, pålitligt och driftsklart hållbart alternativ till traditionella förbränningsbränslen som bensin och diesel, och ger sänkta utsläpp och kostnader Det europeiska CNG-nätverket expanderar snabbt, och SEAT säljer bilar på marknader som inkluderar Spanien, Italien och Tyskland, bland många andra Martorell, 2019-04-08. SEAT fortsätter att gå i bräschen för införande av komprimerad naturgasteknik (CNG) och ger kunderna det bredaste urvalet av bilar som är renare, mer hållbara och erbjuder större verkansgrad. Märkets utbud inkluderar Mii Ecofuel, Ibiza TGI, Arona TGI och Leon TGI, vilket innebär att det finns en CNG-driven bil för varje livsstil och smak, och det drar nytta av det snabbt växande CNG-nätverket i Eu