SEAT hoppas på fortsatta STCC-framgångar i Alastaro

/ SEAT Dealer team siktar på att utöka ledningen i teammästerskapet / STCC serien fortsätter till helgen med sitt första nedslag i Finland

Södertälje 18/05/17 – SEAT Dealer Team - PWR Racing har just landat i Finland för den andra deltävlingen i STCC. Teamet som tog ett fast grepp om
mästerskapsledningen både i team- och förarmästerskapet under premiären siktar nu på att utöka den ledningen.

- Vi hade med oss ett gäng förbättringspunkter när vi lämnade premiären på Knutstorp för snart två veckor sedan och hela teamet har jobbat hårt med
att finjustera våra SEAT bilar sedan sist. I vår värld är pauserna mellan race inte någon viloperiod, säger Daniel Haglöf, VD & förare PWR Racing.

STCCs nedslag på finska Alastaro blir det första i mästerskapets historia. Det innebär att många förare och team kommer dit helt utan tidigare erfarenheter
av banan men teamet har goda förhoppningar om fortsatta framgångar och vet vad som krävs.

- En helt ny bana innebär att vi som förare snabbt behöver komma in i rätt rytm och leverera jämna, snabba varvtider så att teamets ingenjörer får bra
förutsättningar för att dra rätt slutsatser kring inställningarna på våra SEAT Leon TCR. Det blir ett bra test för alla team på plats och en spännande utmaning.
För mig och teamet är fullt fokus på att utöka mästerskaps-ledningen, säger Robert Dahlgren.

Morgondagen innehåller som vanligt två stycken testpass på vardera en timme och avrundas med tre tidskval som bestämmer startordningen för lördagens
tre race som direktsändning SVT1 och svtplay.se kl: 13.30-16.30.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av
sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde drygt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan
arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad energieffektivitet, liksom återvinning och resursoptimering.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är