SEAT Sverige

SEAT utökar sitt framgångsrika samarbete med Midnattsloppet

Dela

/     SEAT Sverige går in som officiell bilpartner till Midnattsloppet i Stockholm, Göteborg och Malmö

Södertälje, 2019-04-02. – Sedan 2017 har SEAT Stockholm varit officiell bilpartner till ett av Sveriges mest populära motionslopp Midnattsloppet. För 2019 utökas samarbetet då SEAT Sverige tar över partnerskapet på nationell nivå som ett led i sin sponsringsstrategi.

”Vårt engagemang i Midnattsloppet ligger helt i linje med vårt varumärkes sportiga och inkluderande karaktär”, säger Eva-Maria Elstner, tf PR- och Marknadschef SEAT Sverige. ”Här får vi möjlighet att träffa en aktiv målgrupp i ett unikt lopp som är tillgängligt och lockande för fler än bara de mest inbitna löparna. En folkfest helt enkelt. ”

“Intresset för Midnattsloppen är fortsatt starkt och vi är mycket glada att SEAT väljer Midnattsloppet  som en plattform i sin marknadsstrategi för Sverige. Genom Midnattsloppen nås en urban och sportig målgrupp som väl passar in i SEAT Sveriges strategi” säger Göran Söderstam, Marknadsansvarig, Midnattsloppet Nordic AB.

Midnattsloppet i Stockholm arrangeras för 38:e året den 17 augusti 2019 och samma dag genomförs också Minimil för knattar upp till 8 år, Lilla Midnattsloppet för ungdomar mellan 8-15 år samt Glada Midnattsloppet för löpare med kognitiv funktionsnedsättning. Efter Midnattsloppet Stockholm arrangeras Midnattsloppet i Göteborg den 24 augusti, i Helsingfors den 31 augusti och i Malmö den 7 september. I alla loppen kan man välja den klassiska 10 km banan eller årets nyhet 5 km. Totalt lockar alla Midnattsloppen ca 50 000 deltagare.

I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT för minskade utsläpp och ökad energieffektivitet, liksom återvinning och resursoptimering. För att nå miljömålen de kommande åren lanseras både rena elbilar samt mildhybrider och plug-in-modeller i kombination med SEAT’s nuvarande biogasdrivna bilar.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Om

SEAT Sverige
SEAT Sverige



http://www.seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 80% av sina fordon och i över 80 länder. 2018 sålde SEAT 517.600 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 7,488 bilar under 2018, en ökning med 16 procent och en marknadsandel på 2 procent. SEAT är ett av de snabbast växande bilmärkena på svensk och europeisk marknad.

SEAT-gruppen har mer än 15.000 anställda på sina tre produktionsenheter i Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell där de populära Ibiza, Arona och Leon tillverkas. Dessutom tillverkas Ateca och Toledo i Tjeckien, Tarraco i Tyskland, Alhambra i Portugal och Mii i Slovakien.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad energieffektivitet, liksom återvinning och resursoptimering.

Följ SEAT Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från SEAT Sverige

SEAT Sverige når nya försäljningsrekord med en tillväxt på 9,2% i juni9.7.2019 14:46:03 CESTPressmeddelande

SEATs globala försäljning når rekordsiffror under första halvåret med 314.300 levererade bilar: 8,4% fler än under samma period förra året och den högsta volymen någonsin i företagets historia Juni bästa månaden för SEAT någonsin: 57.300 fordon sålda och en tillväxt på över 10% (11,5%) Nytt rekord också för CUPRA – försäljningen ökade med 73,1% fram till juni Rekordförsäljning i Sverige under första halvåret 2019 med en tillväxt på 9,2% i juni Martorell, Spanien 9 juli 2019 - Första halvåret 2019 blev det bästa hittills i SEAT:s historia: under perioden levererade den spanska biltillverkaren 314.300 bilar, 8,4% fler än under samma period ifjol. Det gamla rekordet låg på 289.900 sålda fordon (första halvåret 2018). I år passerade SEAT för första gången 300.000 sålda bilar under årets första sex månader. I juni ökade SEAT sin försäljning med över 10% för andra månaden i rad: totalt såldes 57.300 bilar globalt; 11.5% fler än under juni förra året. Dessa junisiffror slår inte bara fjolåret

SEAT Privatleasing online – nu med digital signering och hemleverans8.7.2019 14:32:27 CESTPressmeddelande

Marknaden för privatleasing fortsätter att växa och likaså SEATs marknadsandel i segmentet – 7,2% hittills i år Allt fler väljer även att beställa sin nya SEAT online och nu tas ytterligare ett stort steg genom lanseringen av digital signering samt kostnadsfri hemleverans i Stockholmsområdet av SEAT Stockholm Södertälje 2019-06-25. Marknaden för privatleasing växer och SEAT har under flera år varit en av de starkaste aktörerna i segmentet. Per sista maj i år var SEATs marknadsandel hela 7,2%. Attraktiva erbjudanden som SEAT Trygghet och ett starkt tjänsteutbud är några av anledningarna. Av alla de finansierade bilarna som levererats hittills i år har 3 av 4 kunder valt privatleasing som finansieringsform. ”Privatleasing har vuxit rejält senaste åren och vi ser en stark efterfrågan från våra kunder på finansieringsformen. Även viljan att beställa produkter på nätet ökar och därför känns det spännande att erbjuda våra kunder möjligheten att även beställa sin nya SEAT online”, säger Pontu

SEAT visar tvåsiffrig försäljningstillväxt i maj10.6.2019 11:32:17 CESTPressmeddelande

Företaget levererade 54 400 bilar förra månaden, 10.5% mer än 2018 Perioden januari till maj visade SEAT rekordsiffror med en försäljning på 257.000 bilar (+7.7%) Försäljningen av CUPRA ökade med nästan 80% årets fem första månader Martorell, 10/06/2019. SEAT gör sin bästa maj någonsin. Företagets leveranser ökade med 10,5% förra månaden vilket innebar 54 400 bilar. För första gången sålde SEAT mer än 50 000 bilar under en majmånad, vilket överträffar förra majrekordet från 2018 (49 200). SEAT ackumulerade siffror för året visar rekordvolymer med 257 000 sålda bilar, vilket är 7.7% mer än samma period förra året. Även CUPRA* fortsätter att sätta försäljningsrekord. Under årets fem första månaderna sålde det nya bilmärket 10 300 bilar, vilket är 76,8% mer än samma period föregående år (*resultatet integrerat i SEATs totala försäljningssiffror). Wayne Griffiths, SEATs vice vid för försäljning och marknadsföring samt vd för CUPRA poängterar “vi är väldigt nöjda med vår tvåsiffriga försälj

SEAT lanserar Mii electric, märkets första helelektriska bil.5.6.2019 10:09:52 CESTPressmeddelande

Som första steg i sin eloffensiv lanserar SEAT Mii electric, märkets första helektriska bil Mii electric är en idealisk stadsbil som blandar dynamisk prestanda med flexibilitet och en räckvidd på 260 km* (WLTP) Med Mii electric gör SEAT tekniken mer tillgänglig med samma inköpskostnad som en bil med förbränningsmotor i kombination med låg ägandekostnad Förförsäljning börjar i september 2019 Martorell, 2019-06-05. Omställningen till eldrivna bilar har växlat upp. SEAT börjar sin elektriska offensiv med introduktionen av Mii electric. En helelektrisk bil som kombinerar prestanda, design och teknik. En bil som möter storstadens utmaningar och behoven från en ny generation kunder. Mii Electric är första modellen ut i SEATs elektrifieringsstrategi, som inom en snar framtid kommer att få sällskap av fler elbilar och plugin-hybrider, vilka inkluderar den helektriska SEAT el-Born, plugin-hybridversioner av Leon och Tarraco. Dessutom kommer plugin-versioner av högprestanda modellerna CUPRA Form

SEAT börjar sin elektriska offensiv med lanseringen av Mii Electric under ‘SEAT on Tour’5.6.2019 08:48:47 CESTPressmeddelande

Det spanska märket har valt Olso för världspremiären av sin första elbil, Mii electric De senaste nyheterna från SEAT och CUPRA, som inkluderar CUPRA Formentor och den helelektriska SEAT el-Born, besöker Oslo, Liverpool, Paris och Milan under en europeisk roadshow Oslo, 2019-06-05. SEAT invigde sin roadshow ‘SEAT on Tour’ i Oslo den 3 juni och påbörjade sin eloffensiv med värlsdpremiären av Mii Electric, märkets första helelektriska bil. ‘SEAT on Tour’ är ett projekt där de senaste nyheterrna från SEAT and CUPRA visas upp på strategiska platser i Europa enlighet med SEAT-andan ‘Created in Barcelona’. SEAT är ett av de snabbast växande bilmärkena i Europa, sett till volym, samt det märke som har den yngsta kundgruppen, 10 år yngre än genomsnittet. Med 202 600 sålda bilar under årets första fyra månader slår SEAT alla rekord. 80% av alla SEAT-bilar exporteras till 80 länder världen runt. Oslo, ansedd som elbilarnas europeiska huvudstad, var ett självklart val för invigningen av ‘SEAT on

SEAT och Norrlands Bil teamar upp med Skandinaviens längsta racingbana4.6.2019 13:00:44 CESTPressmeddelande

SEAT Sverige går tillsammans med Norrlands Bil in som partner till Drivecenter Arena i Fällfors, Skellefteå – en av Sveriges mest moderna racinganläggningar Samarbetet är ett led i SEATs satsning på svensk motorsport SEAT, CUPRA och Norrlands Bil finns på plats under invigningshelgen och Midnattssolsloppet 14-15 juni tillsammans med fjolårets segerteam i dåvarande STCC, PWR Racing Södertälje/Skellefteå, 2019-06-04. SEAT förstärker sin satsning på svensk motorsport när man tillsammans med sin lokala återförsäljare Norrlands Bil nu går in i ett samarbete med Skandinaviens längsta racingbana och en av de mest moderna anläggningarna i Sverige - Drivecenter Arena AB i Fällfors. Om mindre än två veckor invigs anläggningen som ligger utanför Skellefteå och tusentals besökare väntas när Midnattssolsloppet går av stapeln 14-15 juni. Under helgens finns både SEAT och det nu självständiga sportbilsmärket CUPRA på plats tillsammans med Norrlands Bil som representerar SEAT och CUPRA i Norrbotten oc

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum