ReRobe

Secondhand intar Bibliotekstan under julhandeln

Bibliotekstan öppnar upp för hållbara julklappar - ReRobes pop up-store “Treasures” ska få kunder att handla secondhand till jul. Tanken är att få julhandlarna att tänka om och välja en hållbar julklapp utan att kompromissa med kvalitet.
Under hela december månad kommer ReRobe att finnas på Norrlandsgatan 10 redo att upptäckas av konsumenter som vill ha ett alternativ till att handla nytt. “Sedan vi startade ReRobe för 2,5 år sedan har vi sett efterfrågan på kurerad secondhand slå i taket. Under pandemin har vår onlinehandel ökat, men nu ser vi ett stort sug efter butiksupplevelser.Våra kunder uppskattar att det känns som att handla i en “vanlig butik” när de besöker oss, och att det finns nya guldkorn att upptäcka varje dag. Vi är så glada över att Bibliotekstan välkomnar oss under julhandeln, nu hoppas vi att julhandlarna kommer förbi och upptäcker
hur framtidens secondhand ser ut”, säger Vendela Ragnarsson, VD på ReRobe.

Hitta oss på:
App

För intervjuer och mer information om ReRobe, vänligen kontakta:
Ema Sabanac, PR & Community manager - ema@rerobe.se eller 0768656403
Vendela Ragnarsson, VD - vendela@rerobe.se eller 0721504066

ReRobe

ReRobe är ett retail- och techbolag baserat i Stockholm. Vi grundades 2019 och har som mål är att hjälpa alla att upptäcka glädjen i en cirkulär shoppingupplevelse. Vi är innovationsdrivna och utvecklingar digitala lösningar som gör det möjligt för företag och konsumenter att delta i den cirkulära ekonomin: våra kunder kan handla hos oss genom våra online- och fysiska butiker, alla drivna av vår egen webb-, mobil- och hårdvaruteknik. ReRobes butik på Södermalm kombinerar en fysisk och digital shoppingupplevelse designad för att det ska vara enkelt, roligt och lustfyllt för den moderna konsumenten att upptäcka “pre-loved fashion”.

Följ ReRobe