Business Wire

Seeding Alliance upplever en markant ökning av engagemang tack vare partnersamarbetet med Digital Element

Dela

Seeding Alliance, en ledande expert på anpassad annonsering, har upplevt markant förbättrade resultat med en klickfrekvensökning på hela 20 % tack vare partnersamarbetet med Digital Element och den globala leverantören av IP-geolokaliseringsdata och tjänster. Experterna på anpassad annonsering baserade i Köln har valt tekniken NetAcuity PulseTM från Digital Element för att kunna erbjuda förbättrad platsbaserad annonsering åt sina kunder, samt djupgående trafikanalys för att upptäcka bedrägerier.

Tysklandsbaserade Seeding Alliance är en av ledarna inom anpassad annonsering – en huvudstrategi för att engagera konsumenter. Seeding Alliance gör det möjligt att publicera innehåll som effektivt riktar sig till relevanta målgrupper utan att störa publiceringens naturliga redaktionella format. Seeding Alliance gör detta genom annonser som matchar känslan och funktionen hos aktuell media på ett autentiskt sätt.

Seeding Alliance valde IP-tekniklösningen NetAcuity Pulse från Digital Element i maj 2019 för att förbättra sin geolokaliseringstjänst och få tillgång till globala IP-dataset. Detta möjliggjorde segmentering av relevanta målgrupper baserat på olika informationslager, till exempel anslutningstyp, mobiloperatör och internetoperatör, utan att identifiera varje användare individuellt. Detta har uppenbarligen hjälpt till att säkerställa framgångsrika annonskampanjer hos Seeding Alliances kunder. Konsumenter kan nås med lämpliga och relevanta platsbaserade annonser som använder annonsbudgetar på ett effektivt sätt och minskar bedrägerier.

“Våra tidigare val av lösningar var helt enkelt alltför felaktiga och ofullständiga vilket ledde till beslutet att byta dataleverantör och välja marknadsledaren Digital Element för att uppnå bästa möjliga resultat för våra kunder”, kommenterade Adrian Meyer, VP för teknik på Seeding Alliance. “Kort efter integreringen av data från Digital Element insåg vi att vi lyckades blockera fler bedrägeriförsök och att annonskampanjerna presterade bättre. Vi har alltid varit måna om att tillhandahålla en hållbar ökning av varumärkeskännedom i omfattande format utan att kompromissa med konsumenternas bekvämlighet. Partnersamarbetet med Digital Element innebär att vi kan nå mer specifika målgrupper på ett effektivare sätt genom att använda platsspecifikt innehåll och IP-teknik.”

Digital Elements NetAcuity Pulse™ använder ett nätverk av IP-lokaliseringsinformation som härrör från mobila enheter, miljarder transaktioner på plats och internet-routing-infrastruktur. Denna mycket exakta, men ändå sekretesskänsliga globala, onlineinriktningsmetod baseras på var användaren är lokaliserad och är ansluten till vid en viss tidpunkt, oavsett enhet. Informationen kan innefatta huruvida anslutningen görs via ett wifi-nätverk, användarens geografiska plats och huruvida en hotspot för ett hem eller ett företag används. Fördelarna med att använda intelligent och exakt målgruppsanpassning i skala omfattar ökade intäkter, bättre avkastning på investeringar, starkare varumärkeslojalitet och ett förbättrat konsumentengagemang.

“Seeding Alliance krävde ett exakt och intelligent stöd på hög nivå. Vi är mycket glada att de valde vår NetAcuity Pulse-teknik för att hjälpa dem att skräddarsy sina anpassade annonskampanjer för att rika sig till mer specifika målgrupper samt öka sitt skydd mot bedrägerier”, sa Kate Owen, Digital Elements VP i norra Europa. “Vi är stolta över hur korrekt vår data är och ett år senare står det klart att vi har gett Seeding Alliance värdefulla insikter som de kan använda för att fortsätta sin framgång i den konkurrenskraftiga annonsvärlden.”

Seeding Alliance ansluter sig till Digital Elements högprofilkunder där vi bland annat hittar: Adobe, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Taboola, Codewise, Amobee, Twitter, MediaMath, Adform, BBC, Discovery Networks, Hubspot, Vibrant Media, Webtrends, Crimtan, Weborama, Ogilvy och många fler.

Om Digital Element
Sedan 1999 har Digital Element tillhandahållit globala data och geolokaliseringstjänster som skapar tid- och rumsoberoende relevans och sammanhang till online-initiativ – från stationära datorer till mobila enheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats för att leverera realtidsåtkomst till korrekt och tillförlitlig platsinformation utan att inkräkta på internetanvändares integritet. I över två decennier har många av världens största webbplatser, varumärken, säkerhetsföretag, annonsnätverk, sociala medier och mobila utgivare förlitat sig på Digital Elements teknik för att rikta annonsering, lokalisera innehåll, förbättra analyser och hantera innehållsrättigheter, samt upptäcka och förhindra bedrägerier.

Besök http://www.digitalelement.com för mer information om hur du tar lokaliseringskraften till onlinevärlden. Följ oss på LinkedIn och Twitter @DigitalElement och gilla oss på Facebook.

Digital Element är en affärsdivision inom Digital Envoy Inc med huvudkontor i Atlanta och London.

Om Seeding Alliance
Seeding Alliance GmbH är en ledande marknadsförare och utvecklare av anpassade annonser samt den största oberoende marknadsföraren av anpassad annonsering i Tyskland. Seeding Alliance använder sig av en särskilt utvecklad annonsserver och är en innovativ kontaktpunkt för utgivare och annonsörer. Seeding Alliance grundades i Köln år 2011 av Coskun Tuna och Cevahir Ejder och har ingått i Ströer Group sedan mars 2017.

Besök www.seeding-alliance.de för mer information.

Contact information

Naomi Whittome
naomi.whittome@digitalelementpr.com
Tel: +44 (0)203 642 1124

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

BCG Collaborates with Tencent Marketing Insight to Release 2020 BCG x Tencent Digital Luxury Report25.9.2020 12:21:00 CESTPress release

Since early 2020 when the COVID-19 pandemic broke out worldwide, the luxury market has been hit hard and is expected to decline 25% to 45% compared to the previous year. The Chinese luxury market, however, which has benefitted from successful domestic control of the pandemic and has taken the lead in recovery against a depressed global market environment, is forecast to grow from 20% to 30% in the whole year of 2020. Thanks to its stunning market performance, China has become the main battleground of each major luxury brand. In was in this environment that Boston Consulting Group (BCG) joined hands with Tencent Marketing Insight (TMI) to release the 2020 BCG x Tencent Digital Luxury Report, drawing on deep insights into post COVID-19 trends in the luxury market and consumers based on BCG and TMI’s quantitative consumer research and industry experience, as well as TMI’s marketing and big data capabilities. Crystal Hao, Managing Director & Partner of BCG said, “The luxury market in China

U.S. MRTP Authorization Pathway Explored in PMI’s Latest Scientific Update25.9.2020 12:15:00 CESTPress release

Philip Morris International (PMI) (NYSE: PM) has released the 11th edition of its Scientific Update, a regularly issued publication on its research efforts to develop and scientifically assess a range of smoke-free alternatives to cigarettes. The latest edition features an overview of the historic decision made by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) to authorize the marketing of the IQOS Tobacco Heating System with reduced exposure information. The Scientific Update explains the various MRTP decisions under U.S. law; the steps, processes, and timeline PMI undertook; and the ongoing post-market surveillance and studies that will monitor the impact of the orders on consumer perceptions, behavior, and health. “The FDA undertook a scientific and regulatory evaluation of IQOS and determined that it is ‘appropriate for the promotion of public health’” said Dr. Gizelle Baker, director of Global Scientific Engagement at PMI. “In this edition of our Scientific Update, we describe how th

Palladio Completes $20 Million Series B Financing25.9.2020 12:09:00 CESTPress release

Palladio Biosciences, Inc. (Palladio), a privately-held, clinical stage biopharmaceutical company developing medicines for orphan diseases of the kidney, announced today the completion of a $20 million Series B investment. The financing was led by new investor, Samsara BioCapital, with participation from new investor, the Roche Venture Fund and existing investors, Medicxi and Osage University Partners. Proceeds from the financing will fund Palladio’s Phase 3 ALERT Study and advance operations. Srinivas Akkaraju M.D, Ph.D, Managing General Partner of Samsara BioCapital, stated, "We are very excited about our investment in Palladio to support the development of lixivaptan, a drug that has the potential to deliver a meaningful therapeutic advancement in the treatment of Autosomal Dominant Polycystic Kidney Disease (ADPKD). The ALERT Study is an important step in assessing the safety differential of lixivaptan.” “We are very pleased that Samsara and the Roche Venture Fund recognize the opp

Ant Group Launches “Trusple,” an AntChain-Powered Global Trade and Financial Services Platform for SMEs and Financial Institutions25.9.2020 09:54:00 CESTPress release

Ant Group, a leading provider in the development of open platforms for technology-driven inclusive financial services, and the parent company of China’s largest digital payment platform Alipay, today unveiled Trusple, an international trade and financial service platform powered by AntChain, the company’s blockchain-based technology solutions. Trusple aims to make it easier and less costly for all participants – especially Small-to-Medium Enterprises (SMEs) – to sell their products and services to customers around the world. It also reduces costs for financial institutions so they can better serve SMEs in need. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200925005110/en/ (Photo: Business Wire) Based on the concept of “Trust Made Simple,” Trusple works by generating a smart contract once a buyer and a seller upload a trading order on the platform. As the order is executed, the smart contract is automatically updated with k

Ipsen Appoints Philippe Lopes-Fernandes as Executive Vice President, Chief Business Officer25.9.2020 07:00:00 CESTPress release

Regulatory News: This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200924005822/en/ Philippe Lopes-Fernandes, Executive Vice President, Chief Business Officer, Ipsen (Photo: Business Wire) Ipsen (Euronext: IPN; ADR: IPSEY) today announced the appointment of Philippe Lopes-Fernandes as Executive Vice President, Chief Business Officer, effective 1 October 2020. Based in Cambridge, Massachusetts, USA, he will be responsible for business development and alliance management, reporting directly to David Loew, CEO, Ipsen. Philippe will serve on the Executive Leadership Team. “As Chief Business Officer, Philippe will play a crucial role in our external innovation strategy. The ELT and I are delighted to welcome Philippe to Ipsen and look forward to working closely with him. His extensive and impressive track record in international business development, his outstanding reputation and his ability to work closely with the scientific comm

Deloitte Launches < "The Next Wave" Emerging Digital Life in South and Southeast Asia > Report At Ant Group’s INCLUSION Fintech Conference25.9.2020 05:45:00 CESTPress release

Deloitte launched <"The Next Wave" Emerging Digital Life in South and Southeast Asia > Report today at the INCLUSION Fintech Conference, organized by Ant Group and Alipay to foster a global dialogue on building a more inclusive, green, and sustainable world through digital technology. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200924005941/en/ (Graphic: Business Wire) Through an extensive survey conducted across age groups in eight countries in South and Southeast Asia, specifically Singapore, Malaysia, Thailand, Indonesia, the Philippines, India, Bangladesh and Pakistan, the report showed that consumers aged between 21 and 40 years old are the leading force enabling the rapid adoption of a digital life in the region in the post Covid-19 world. Speaking at one of the media forums on Day 2 of INCLUSION, Taylor Lam, Technology, Media & Telecommunications Industry Leader at Deloitte China, said: “Young and vibrant economies

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum