Seminarium 7 november: Hur möter leverantörerna digitaliseringens nya krav?

När de större företagens behov av digitalisering ökar ställer det också krav på leverantörerna. Under det här seminariet inom ramen för German Swedish Tech Forum vill vi ge underleverantörer råd och tips på hur verksamheten kan ställa om för att möta och arbeta med digitaliseringen.

Frågor som kommer att diskuteras är bl a: Vilka krav ställer de stora svenska och tyska aktörerna och hur kan de små och medelstora leverantörsföretagen svara upp mot dessa krav? Hur arbetar man med dessa utmaningar i Tyskland? Metoder för uppkopplad kedja mellan kund och leverantör kommer att presenteras.

Paneldiskussion med: Florian Lindner, Fraunhofer Institute for Production Technology i Tyskland, Tomas Berg, Schunk Intec AB, och Jonas Wallberg, Teknikföretagen. Moderator Björn Langbeck, Tillväxtverket.

När: 7 november 2017, kl. 09.30-12.30
Var: Tysk-Svenska Handelskammaren, Valhallavägen 185, Stockholm

Workshopen hålls på engelska.

För mer information se Tysk-Svenska Handelskammarens hemsida.

Anmäl dig här!