Seminarium och överlämning av rapporten "En ny social bostadspolitik"

Imorgon onsdag, överlämnas rapporten "En ny social bostadspolitik" till partisekreterare Lena Rådström Baastad. Detta i samband med ett frukostseminarium med samma tema.

Arbetet har utförts av en socialdemokratisk expertgrupp och startade våren 2017 på uppdrag av partisekreteraren. Uppgiften var att lämna förslag och riktlinjer till en ny social bostadspolitik, som ett inspel till partiets långsiktiga politikutveckling.

Medverkade:
Lena Rådström Baastad, partisekreterare Socialdemokraterna
Expertgruppens ledamöter: Lennart Weiss, ordförande, Johan Löfstrand, Marie Linder, Åsa Johansson, Ewelina Holm, Lotta Jaensson, Pär Svanberg

Rapporten kommenteras av Anna Hedborg, f d socialförsäkringsminister, Generaldirektör och utredare samt Philip Botström, ordförande SSU.

Moderator: Håkan Bengtsson, VD för Arenagruppen

När: 8.30 – 10.00, onsdagen den 13 juni (Kaffe och smörgås från kl. 8.00)

Var: ABF-huset, Sandlersalen, Sveavägen, Stockholm

Arrangör: Arenagruppen och Socialdemokraterna

Föranmälan krävs.

Presskontakt Elin Tibell

Mejl: elin.tibell@socialdemokraterna.se

Rapporten kommer även att finnas tillgänglig onsdag 13 juni från kl.8:00, på Socialdemokraternas webb.

Riddarhustorget 7-9

Socialdemokraterna går till val på att stoppa vinstjakten i skolan20.6.2018 15:24Pressmeddelande

Den 7 juni röstade Alliansen och Sverigedemokraterna ner förslaget att stoppa vinstjakten i skolan och omsorgen. Samtidigt syns konsekvenserna av att vinstjakten tillåts fortsätta. Senast igår meddelade Skolinspektionen att tillståndet för en gymnasieskola som drivs av Thorén Innovation School AB i centrala Stockholm stängs omedelbart. Socialdemokraterna vill nu ta frågan till väljarna och går till val på att stoppa vinstjakten i välfärden. Idag presenterades ytterligare förslag för att stoppa vinstjakten i svensk skola.