Seminarium och överlämning av rapporten "En ny social bostadspolitik"

Imorgon onsdag, överlämnas rapporten "En ny social bostadspolitik" till partisekreterare Lena Rådström Baastad. Detta i samband med ett frukostseminarium med samma tema.

Arbetet har utförts av en socialdemokratisk expertgrupp och startade våren 2017 på uppdrag av partisekreteraren. Uppgiften var att lämna förslag och riktlinjer till en ny social bostadspolitik, som ett inspel till partiets långsiktiga politikutveckling.

Medverkade:
Lena Rådström Baastad, partisekreterare Socialdemokraterna
Expertgruppens ledamöter: Lennart Weiss, ordförande, Johan Löfstrand, Marie Linder, Åsa Johansson, Ewelina Holm, Lotta Jaensson, Pär Svanberg

Rapporten kommenteras av Anna Hedborg, f d socialförsäkringsminister, Generaldirektör och utredare samt Philip Botström, ordförande SSU.

Moderator: Håkan Bengtsson, VD för Arenagruppen

När: 8.30 – 10.00, onsdagen den 13 juni (Kaffe och smörgås från kl. 8.00)

Var: ABF-huset, Sandlersalen, Sveavägen, Stockholm

Arrangör: Arenagruppen och Socialdemokraterna

Föranmälan krävs.

Presskontakt Elin Tibell

Mejl: elin.tibell@socialdemokraterna.se

Rapporten kommer även att finnas tillgänglig onsdag 13 juni från kl.8:00, på Socialdemokraternas webb.

S går till val på stöd till privata skogsägare som ska skapa fler jobb och bidra till grön omställning15.8.2018 13:34Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill underlätta för privata skogsägare att röja skog och därigenom bidra till att skapa nya arbetstillfällen, samt till en snabbare övergång till ett fossilfritt Sverige. Mer röjning kan skapa arbetstillfällen som kräver kort utbildning, bidra till integration och skapa jobb i glesbygd samtidigt som det gynnar skogsnäringen i stort. Ett Röj-stöd skulle vid fullt utnyttjande kunna omfatta över 1000 årsarbeten. Socialdemokraterna vill satsa 200 miljoner årligen under nästa mandatperiod.

S vill stoppa privatiseringar och vinstintresse i vården14.8.2018 10:45Pressmeddelande

Socialdemokraterna går till val på att skapa ordning och reda i vården genom att stoppa privatiseringar och gräddfiler där en del kan köpa sig före i vården. Socialdemokraterna vill se ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige. Marknadslösningarna och privatiseringarna leder till ökade kostnader och försämrade arbetsvillkor för personalen. Dagens förslag handlar om att stoppa privatiseringar och marknadslösningar i vården.