Seminarium: Så kan fastighetsägare vända utvecklingen i utanförskapsområden

Fastighetsägare kan spela en viktig roll för att förbättra situationen i utanförskapsområden. Det visar tydligt utvecklingen i Herrgården i Malmö. I samverkan med myndigheter och civilsamhälle har fastighetsägare där lyckats vända den negativa spiralen. Minskad brottslighet, ökad sysselsättning och ökat valdeltagande är tydliga effekter av detta arbete. Hur arbetar fastighetsägare för att nå dessa positiva resultat? Går det att kopiera dessa framgångsrecept till andra utsatta områden i landet?

Medverkande: Ingvar Nilsson, nationalekonom, Per Ekelund, vd Victoria Park, Sophia Mattsson-Linnala, vd Rikshem, Pelle Björklund, vd Svenska Bostäder, Amir Farihad, Hässelby-Vällingby Stadsdelsförvaltning

Datum: 16 maj

Tid: 8:00- 9:00 (frukost serveras från kl. 07.30)

Plats: Fastighetsägarnas Hus, Alströmergatan 14

Anmälan: Föranmälan krävs, anmäl dig till katarina.tunhammar@fastighetsagaran.se

Seminariet kommer även att livesändas på Fastighetsägarna Stockholms Facebooksida.

Varmt välkommen!