Seminarium: Utrikeshandel – det här hindrar svenska företag 2016

Det här hindrar svenska företag i deras utrikeshandel. På Kommerskollegiums seminarium på torsdag 10 november presenterar vi vår stora kartläggning och analys av hinder och svårigheter som företagen stöter på i sin utrikeshandel.

Medverkar gör EU- och handelsminister Ann Linde, Bengt Walther, Governmental & Trade H&M, Jonas Törnblom, Director Marketing and Communication, Envac Group, samt ämnesrådet Per Altenberg och utredare Agnes Nordwall, båda Kommerskollegium. Moderator: Kommerskollegiums GD Anna Stellinger.

Tid:

10 november 14.00–15.30, kaffemingel t.o.m 16.30

Plats:

Wenner-Gren Center, Sveavägen 166   Visa på karta

Anmälan till seminariet görs här

Rapporten "Vad hindrar svensk utrikeshandel? - Kommerskollegiums företagsundersökning 2016" laddas ner här

Kommerskollegium publicerar frågeunderlag för företag inför brexit29.10.2018 14:32Pressmeddelande