Seminarium

k

I Coronatider: MHF skapar särskild webbsida för att uppmuntra medlemmar27.3.2020 16:20:12 CETPressmeddelande

Corona: MHF skapar sida för medlemmarnas förströelse i Coronatider. Kanske är några inte så vana att söka efter saker på internet, kanske har några redan surfat igenom allt man kunnat komma på? MHF har därför skapat en särskild sida på MHF:s webbsajt. En sida som enbart är inriktad på roliga saker och förströelse. Det är viktigt att vi inte bara tänker mörka tankar i dessa dagar.

Nykterhetsorganisationer besvikna efter Global Ministerkonferens25.2.2020 08:20:00 CETPressmeddelande

Internationella nykterhetsorganisationer med svenska MHF och IOGT-NTO i spetsen lämnar förra veckans globala ministerkonferens besvikna. Det stora problemet med rattfylleri lyser nästan helt med sin frånvaro i de dokument som konferensen resulterar i. Så mycket som en fjärdedel av alla dödsfall i trafiken orsakas av förare påverkade av alkohol och andra droger. Detta är ett allvarligt och dyrbart misstag, anser organisationerna.