Senarelagd pressträff om nya vallöften på välfärdsområdet

Medverkar gör finansminister Magdalena Andersson, socialminister Annika Strandhäll samt Philip Botström, ordförande SSU och Nasra Ali, ordförande S-studenter.

Plats: Sveavägen 68
Tid: Onsdag 16:e maj klockan 16.30 (observera - ny tid)

Föranmälan och presslegitimation krävs.

Kontakt och anmälan: Viktoria Hjulström, pressekreterare, 0705-66 51 81 viktoria.hjulstrom@socialdemokraterna.se

Stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen17.8.2018 12:22Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill se ett starkare samhälle - ett tryggare Sverige. Tryggheten för de äldre är en av samhällets viktigaste uppgifter framöver. Under en lång tid har det funnits en naiv syn på att privatiseringar och marknadslösningar ska leda till att löner och villkor förbättras inom äldreomsorgen. Nu kan det konstateras att de vinstdrivande företagen håller nere personalens löner och villkor vilket i förlängning också drabbar de äldre. Det är oacceptabelt och därför går vi socialdemokrater till val på att stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen.

S går till val på stöd till privata skogsägare som ska skapa fler jobb och bidra till grön omställning15.8.2018 13:34Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill underlätta för privata skogsägare att röja skog och därigenom bidra till att skapa nya arbetstillfällen, samt till en snabbare övergång till ett fossilfritt Sverige. Mer röjning kan skapa arbetstillfällen som kräver kort utbildning, bidra till integration och skapa jobb i glesbygd samtidigt som det gynnar skogsnäringen i stort. Ett Röj-stöd skulle vid fullt utnyttjande kunna omfatta över 1000 årsarbeten. Socialdemokraterna vill satsa 200 miljoner årligen under nästa mandatperiod.