Seniorpartner från Lissly till Retriever

Retriever fortsätter att växa och har rekryterat John Rosenbaum som nordisk produktchef för sociala medier. John kommer senast från Lissly där han har utvecklat Lisslys tjänster och produkter.

- Genom rekryteringen av John säkrar vi utvecklingen av vår tjänst Pulse och vår expertroll inom sociala medier. Johns långa erfarenhet och kunskap kommer vara till stor nytta, både för oss internt och för våra kunder, säger Peter Bergström, Sverigechef på Retriever.

Som produktchef på Retriever kommer John att ansvara för att utveckla Retrievers tjänster och produkter inom sociala medier. Han kommer även att driva idéer inom marknad, försäljning och utbildning.

- Under min härliga tid på Lissly så fanns det alltid en stor respekt för Retrievers produkter, kunnande samt imponerande kundportfölj. Det är därför lite extra kul att nu få vara en del av Retrievergänget och kunna vidareutveckla sociala medietjänsten Pulse, säger John Rosenbaum.

John Rosenbaum har en journalistexamen och en master i medie- och kommunikationsvetenskap. Han har tidigare arbetat som journalist samt varit konsult inom forskning och marknadsföring. John kommer senast från Lissly där han har varit Senior Partner och bland annat haft ansvar inom Lisslys försäljning, affärsutveckling samt produktutveckling.

John Rosenbaum tillträdde som produktchef för sociala medier den 5 augusti 2015.
Tidigare i år rekryterade Retriever Amanda Koutra som svensk säljchef. Amanda tillträder den 24 augusti.